Gå til innhold

Hard bremsepedal ved cruise control

Ranger emnet


Laurits

Anbefalte innlegg

Hei.

Min 2016 Polo 1,2TSI 110hk har et problem med cruise controll. Når jeg har hatt på cruise controll er bremsepedalen av og til svært tung når jeg skal skru av cruise controll igjen. Forekommer ikke alltid, kanskje 1 av 10 ganger når jeg har brukt cruise control. Noen ganger er det svært fremtredende, i en slik grad at det føles utrygt å bruke cruise controllen, da jeg er usikker på om jeg kan få den av raskt nok om noe skulle skje. Tidligere eier gjorde meg oppmerksom på at han hadde opplevd det samme. Ikke noe åpenbart mønster for når dette skjer.

Noen som har opplevd liknende feil? Evt. noen som forstår hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/12/2023 den 10:02 AM, Laurits skrev:

Hei.

Min 2016 Polo 1,2TSI 110hk har et problem med cruise controll. Når jeg har hatt på cruise controll er bremsepedalen av og til svært tung når jeg skal skru av cruise controll igjen. Forekommer ikke alltid, kanskje 1 av 10 ganger når jeg har brukt cruise control. Noen ganger er det svært fremtredende, i en slik grad at det føles utrygt å bruke cruise controllen, da jeg er usikker på om jeg kan få den av raskt nok om noe skulle skje. Tidligere eier gjorde meg oppmerksom på at han hadde opplevd det samme. Ikke noe åpenbart mønster for når dette skjer.

Noen som har opplevd liknende feil? Evt. noen som forstår hva som kan være galt?

Det høres veldig rart ut da de to systemene ikke skal ha noe med hverandre bortsett fra en sensor på bremsepedalen som deaktiverer cruise-kontrollen når du tråkker på bremsen. 

Har det skjedd når du ikke har brukt cruise-kontrollen og? 

Høres ut som det kanskje kan være en vacuumlekkasje til bremsekraftforsterkeren eller noe lignende. 

Siden dette skjer av og til, så kommer det til å være veldig vanskelig for et verksted å finne ut av uten at de nok må bruke maaange arbeidstimer på det. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår