Gå til innhold

Hva var dingsen på vinduet?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Da jeg og noen kompiser var i Sandvika for noen helger siden kom en rekke med 4 gamle bobler kjørende. Alle hadde Old-School stilen.

 

Men den ene hadde en blank "sak" hengende ved vinduet på høyre siden. Veldig vanskelig å forklare. Den var iallfall rund / sylinder-formet.

 

Vi lurte veldig på hva dette var. Eneste fornuftige vi kom på var en tørkerull-holder, men selv dette virka ikke særlig fornuftig.

 

Noen som vet hva det er / skjønner hva jeg tenker på?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar... :)

 

Tror KANSKJE det var denne bobla som hadde den dingsen på:

cortez04.JPG

 

Jeg er rimelig sikker på at den var èn av de 4 som kjørte gjennom Sandvika (forran kino1) iallfall :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobla til Rune det der, han fikk den kjørbar igjen og tok den med seg inn til Oslo på Fredag, så han var nok sannsynligvis en av kara som var ute og cruiset. :dude: Men så vidt jeg vet har ikke han noen "swamp cooler". Ikke så veldig mange av de her til lands, men noen er det. Prisene lå ihvertfall på rundt 3-4000 for et par år siden.

85`VW Scirocco GTX

85`VW Golf

58`VW Type1 (boble)

67`VW Type 3 (Notchback)

66`Opel Rekord B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TurboKnut

Dersom den var ganske stor så var det et gammeldags aircondition anlegg som henger på utsiden av bilen.

Det er sylinderformet og var et option i USA på VW sine biler.

 

Kanskje på størrelse med en uåpnet tørkerull i diameter, men noe lengre.

 

Kan det stemme med det du har sett.

 

Så en boble med skikkelig old skool-stuk igår, og den hadde også den samme "raketturbinen" på siden... Fant et bilde av en liknende på nettet:

 

10.jpg

 

Hvordan fungerer greia? Hull i vinduet og en slags konform innvendig som pusher lufta inn i bilen? :D

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår