Gå til innhold

Hjelp til feilkoder Audi A3 1,6 bensin 2004


Se1998

Anbefalte innlegg

Hei! En venn av meg har hjulpet meg en del med bilen i det siste, fikset noen feilkoder osv osv. men nå har jeg fått 2 nye og en av de vi fikset har kommet tilbake! 
Hadde feilkode 16685 - Cyl. 1 misfire detected. Det ble byttet coil og tennplugg nr 1, koden ble borte og bilen gikk greit på tomgang etter dette

1-2 uker etter fikk jeg 2 nye feilkoder.      P0380 - glow plug / heater circuit A        P0780 - shift error

disse to er nye for meg og sånn jeg har lest meg opp til går disse 2 feilkodene på diesel og automatkasse. Jeg har bensin og manuell!

feilkoden « cyl. 1 misfire detected “ har nå kommet tilbake, men bilen oppfører seg som før, jevnt på tomgang og oppfører seg på ingen måte som den gjorde da feilkoden kom første gang. 
 

Er det noen her som kan hjelpe meg med å tolke disse? Hvordan fikse det osv osv. Jeg kan minimalt om dette med feilkoder og tolking av de. Generelt lite om bil, så setter veldig pris på hjelp! Helst med teskje da jeg med store bokstaver ER HELT BLANK PÅ DETTE FELTET! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Se1998 changed the title to Hjelp til feilkoder Audi A3 1,6 bensin 2004

Misfire detected opplevde jeg selv på konas A3. Feilen kom plutselig, veldig merkbar effektreduksjon og hørbar dårlig gange på motor ved pådrag. Byttet coil og alle plugger, (nesten) god som ny etterpå. Ble helt frisk etter bytte av pluggledninger, så prøv å bytt de.

Er du sikker på at de feilkodene stemmer? Jeg ville byttet pluggledninger og slettet feilkode, og evt senere tatt en diagnose med VCDS.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår