karsktoppen Skrevet Desember 1, 2021 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2021 Hei, Xl7 2,0 rhw er treg å starte når det er kaldt. Pumetrykk er ok så jeg lurer litt på om det kan være Glødereleet som jukser ettersom den går litt ujevnt på tomgang noen sekunder etter start. Har skifta glødeplugger. Kan noen fortelle meg hvor dette releet er plassert? Og andre tips mottas gjerne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Desember 1, 2021 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2021 Det sitter skrudd fast i innerskjermen din på venstre side i motorrommet. Mener det er brunt hvis jeg ikke husker feil. Men det er er 2 forskjellige typer. Om du har med EOBD spec eller uten. Men det spiller jo egentlig ikke noe rolle. Du kan jo enkelt måle deg frem til om glødepluggene får strøm? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsktoppen Skrevet Desember 1, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2021 Hei, ja okey kan ta prøvelampa på pluggene, det tenkte jeg ikke på. Takk takk, skal gjøre et forsøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsktoppen Skrevet Desember 2, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2021 Hei, fikk målt glødepluggene i morrest og de får strøm. Da er vel Glødereleet sikkert i orden... Da er det bare å fortsette feilsøking, tips mottas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Desember 2, 2021 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2021 11 timer siden, karsktoppen skrev: Hei, fikk målt glødepluggene i morrest og de får strøm. Da er vel Glødereleet sikkert i orden... Da er det bare å fortsette feilsøking, tips mottas Å du er sikker på at glødepluggene virker? Uansett så er det ikke noe helt nytt fenomen at disse er vanskelig å starte i kulda. Det er alt fra dyselekkasje til lekkasje i høytrykkspumpa. men det vanskelig å peke på en ting å si at det er problemet desverre. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsktoppen Skrevet Desember 2, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2021 Nei vet ikke om pluggene virker, må vel skru dem ut å prøve. De er jo nye, men det er vel egentlig ikke noe garanti for at de virker likevel. Hadde samme problem sist vinter også, da bytta jeg høytrykkspumpa og trykkregulatoren og det ble bra. Så no er det på'n igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Desember 3, 2021 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2021 22 timer siden, karsktoppen skrev: Nei vet ikke om pluggene virker, må vel skru dem ut å prøve. De er jo nye, men det er vel egentlig ikke noe garanti for at de virker likevel. Hadde samme problem sist vinter også, da bytta jeg høytrykkspumpa og trykkregulatoren og det ble bra. Så no er det på'n igjen Ja det er dessverre slik med disse peugeot motorene :( Ville nok uansett sjekket glødepluggene. Hvis du skiftet de ifjor så bør de hvertfall løsne lett :) Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karsktoppen Skrevet Desember 3, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2021 Ja det er motorer med noen snedige utfordringer, og det vet vel du alt om nightking som jobber med disse. Synd motorene ikke er enklere og mer servicevennlige, for bilene ellers er knakende gode. Skal sjekke glødepluggene ja, enkleste først, rekner med de løsner fint, håper hvertfall det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg