Jump to content

Hjulbolter 2009 Mondeo MK IV


SvenDH
 Share

Recommended Posts

Heisann, et litt noob spørsmål her som jeg synes det er litt vanskelig å Google på da man helst ikke vil kjøpe feil deler av sikkerhetsmessige årsaker.

Som nevnt i emnefeltet har jeg en 2009 Mondeo MK IV. Jeg tror jeg kjøpte et ekstra sett med hjulmuttere da bilen var ny (se vedlagte bilder). Disse er de samme som stod på bilen da den var ny. Utfordringen er at jeg opplever disse hjulmutterene som dårlige. Det virker som om det er en slags hard plastkappe over selve mutteren. Jeg er usikker på hva materialet er men jeg opplever hver gang jeg skal bytte hjul at mutteren setter seg fast i pipa og at det ytterste laget på mutteren går i stykker. Jeg har prøvd ulike piper (19") men flere muttere henger seg som regel fast i pipa og det er en jobb å få løsnet dem. Det ytterste laget på mutteren blir skadet slik at pipa passer enda dårligere.

Er det noen som kan anbefale noen hjulmuttere som passer bilen min som IKKE har den ekstra hetta? Jeg er jo glad i Chrome men møerkegrå vi sikkert også passe fint.

710047061_2021-11-0717_54_41.jpg

1341225658_2021-11-0717_54_45.jpg

433143148_2021-11-0717_54_49.jpg

1876769350_2021-11-0717_54_55.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kjører original felger er du nødt til å ha muttere som har stor nok anleggsflate til kon i felgen. 
Ford har større hull i felger enn vanlig. 
Kjører du uorg. kan du bare dra til nærmeste bilrekvisita butikk og kjøpe 20 nye, men er ikke alle som har de med ekstra stor kon.

Hvis du ønsker å spare de kronene kan du slå av den hetta på mutterene, og bruke 18mm pipe, den er da ikke chrome lenger, og blir en tradisjonell mutter med hull i enden. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Jesper1201 said:

Hvis du kjører original felger er du nødt til å ha muttere som har stor nok anleggsflate til kon i felgen. 
Ford har større hull i felger enn vanlig. 
Kjører du uorg. kan du bare dra til nærmeste bilrekvisita butikk og kjøpe 20 nye, men er ikke alle som har de med ekstra stor kon.

Hvis du ønsker å spare de kronene kan du slå av den hetta på mutterene, og bruke 18mm pipe, den er da ikke chrome lenger, og blir en tradisjonell mutter med hull i enden. 

Usikker på om det er verd arbeidet for å slå hetta av mutterene da jeg mistenker at de sitter veldig veldig godt fast. Blir kanskje å kjøpe originale da for å sikre at det er riktige muttere men da uten hette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy