santonse Skrevet September 23, 2021 Rapporter Share Skrevet September 23, 2021 Hei. Jeg har en Toyota Avensis som plutselig en morning ikke ville starte. Det høres ut som at den nesten tenner noen ganger, men aldri helt. Jeg har byttet batteri, skiftet plugger og sjekket sikringer. Jeg tenker å prøve med startgass i morgen. Jeg har vurdert følgende som mulige feil. 1. Tenningen fungerer ikke, i så fall coilene eller den delen coilene går fra. 2. Bensinpumpen er gåen. 3. Kondens i bensin. Om jeg får start på bilen med startgass er det vel tenning eller bensin som er problemet? Har dere noen andre forslag jeg kan teste ut? Eller noen som har noe støtte til mine 3 forslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 23, 2021 Rapporter Share Skrevet September 23, 2021 Prøv med startgass først som sist, kommer den da er problemet bensintilførselen. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santonse Skrevet September 24, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2021 Jeg glemte å fortelle at bilen først startet den morningen, men at i det øyeblikket jeg satte den i revers og skulle rygge så døde den. Når den startet så hørtes den "tung" ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santonse Skrevet September 24, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2021 Dette er lyden av motoren når jeg prøver å starte den. VID_20210924_150348_01.mp4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santonse Skrevet September 24, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2021 Du kan gjøre at den nesten starter et øyeblikk.... Angående startgass. Hvor tar jeg av inntaket? For å kjøre gassen inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santonse Skrevet September 25, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2021 Bilen startet nå. Byttet batteri, skiftet plugger, skiftet olje, hadde kondensfjerner og ny bensin på. Smurte pluggene inn med bensin. Etter noen sekunder startet bilen. Høres bedre ut enn før den stoppet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg