Jump to content

Slå av regenerering Audi A3 e-tron 2017

Rate this topic


martinlol
 Share

Recommended Posts

Hei, 

Fruen har ein Audi A3 Sportback e-tron 2017-modell (ladbar hybrid). I unnabakke bremser bilen automatisk for å ikkje renna opp i høgare og høgare fart. Lurt, tenker kanskje du. Automatisk drit, tenker eg.

F.eks.: Eg køyrer over ein bakketopp og skal ned ein lang bakke. Til tross for at eg ikkje rører pedalane bremser bilen av seg sjølv ("power"-nåla i instrumentpanelet går frå å ligga flatt til å gå ned i charge-feltet). Når eg køyrer over bakketoppar tar eg gjerne høgde for at det kommer ein unnabakke. Difor vil eg ikkje at bilen skal bremsa for meg. Eg vil heller bruka unnabakken til å samla fart. Løysinga er at eg må justera med gasspedalen for å få nåla ut av charge og til å ligga flatt. Er det mogleg å skru av automatisk regenerativ bremsing? Har prøvd ulike køyreprogram/-modus. Møller Bil Stavanger meinte det ikkje var mogleg.

Å køyra den bilen er som å krangla med ein robot - ein forbanna innpåsliten robot som skal læra deg å køyra bil. He he

Innspel blir mottekne med takk! 

1992 Volvo 240 GL OL-utgåve

Link to comment
Share on other sites

Vanligvis klager folk på det motsatte på A3 E-tron, så det er en innstilling et sted, jeg husker bare ikke hvor. 

Prøv å bytt kjøreprogram (ikke dynamic eller individual) og se om det hjelper. 
Husk at den også må stå i EV mode, men det er du vel klar over? 
 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar! 

Eg har prøvd alle programma - auto, dynamic og comfort. Køyrer som regel i EV. Kanskje eg må ta meg ein ny runde i innstillingane.

Har òg prøvd D, S, og M på girkassa. Mekanikaren frå Møller meinte eg kunne køyra i M og gire opp. Då ville ikkje bilen bremsa. Eg har ikkje fått testa dette skikkeleg. 

1992 Volvo 240 GL OL-utgåve

Link to comment
Share on other sites

Det er et triks også, men tror kun det fungerer på eldre, men verdt et forsøk. 

Sett bil i tiptronic, velg EV og ta girspaken kjapt fra tiptronic til S, da skal visstnok også regenerering skrus av. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By El raza
      Holder på å hjelpe en kompis med å finne ut av et lite problem..
      Det er en orginal s4 som det ikker er den "tradisjonelle" bremsekraft forsterker..
      Bremsepedalen vibrérer ved berøring..
      Selv når bilen står i ro, vibrérer pedalen som en "vibrator"...
      Noen som har forslag/idéer/løsninger?
    • By Zafiq76
      Noen som vet hva denne feilen kan skyldes. Lyset kommer også blir det borte. Noen ganger kan jeg kjøre mindre strekninger uten at den kommer( Se bilde av dashboard feil )andre ganger kommer den flere ganger. Enkelte ganger flimrer den som om det er noen sensor feil e.l. Lyset kommer å går akkurat slik en lampe blinker før den slutter å virke. 
    • By sumtingwong
      Jeg hadde en varsellampe på min passat 2006 mod 3c5. Det så ut som en oransje lys en P sirkel med en linje gjennom den. Hva betyr det. Er det noen som har tips? Bilde nr, 15

    • By runarlan
      Jeg har en Audi A6 2.6 95mod hvor jeg opplevde litt trøbbel i vinter. Det startet med at varsellyset for bremsene (håndbrekklyset) blinket og pep en gang jeg startet bilen. Neste gang jeg startet bilen gjorde det ikke det lenger.  Deretter kom dette i rykk og napp, men jeg tenkte at problement kunne være håndbrekket ettersom det føltes litt annerledes å dra i enn før, og at dette kanskje hang seg opp ved at det frøys fast. Derfor har jeg unngått å bruke håndbrekket, og har ikke sett varsellyset på lenge.
      Nå er problemet at jeg kjenner at venstre bakdekk er mye varmere enn de andre, og at det av og til lager en knirkelyd akkurat i det jeg går fra stillestående til bevegelse. Noen som kan tenke seg til hva problemet er? Er det rett og slett at bremsene henger og må byttes?
    • By Mr Natas
      Hei Har en audi a4 1996 mod.
       
      Venstre bakhjul låses ikke når brekket dras opp !
      Begge kalipere er byttet nylig sammen bremseklosser og skiver...
      Hvordan fikser eg dette ? og hvor strammer eg brekket ? er litt slakt...
      Eg er hobbymekaniker så trenger litt detaljert info :)
       
      På forhånd takk !
       
      mvh Mr.Natas
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy