Gromit Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Har hatt vogna inn på EU kontroll. Fikk en eneste feil og det var da selvfølgelig en toer... Litt irriterende. men forklarer hvorfor vogna er litt myk. Demperne frem fikk resultatet 81% på den venstre og 41% på den høyre, Ergo jeg må bytte. Volvo Ålesund skulle ha 3000 for ferdig jobb inkludert dempere. (Jeg bor i Ålesund). noen tips? og da jeg er student så blir det NEPPE Bilstein Sport og senkesett..... (Jeg har flytta fra gårdsbruket i trøndelag so no tools :( ) Hvordan er Biltema sine dempere? Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Originally posted by Gromit Har hatt vogna inn på EU kontroll. Fikk en eneste feil og det var da selvfølgelig en toer... Litt irriterende. men forklarer hvorfor vogna er litt myk. Demperne frem fikk resultatet 81% på den venstre og 41% på den høyre, Ergo jeg må bytte. Volvo Ålesund skulle ha 3000 for ferdig jobb inkludert dempere. (Jeg bor i Ålesund). noen tips? og da jeg er student så blir det NEPPE Bilstein Sport og senkesett..... (Jeg har flytta fra gårdsbruket i trøndelag so no tools :( ) Hvordan er Biltema sine dempere? Hei hei :) skjønner knipa du er i da.. menne siste løsning er Biltema dempere! menne da junger det vertfall jevnt.. hehe.. menne 3 lapper på volvo innklusiv jobb er ikke gærnt i grunn.. men du kan jo kjøpe noe billi dempere fra mekonomen ellernoe å kjøpe garasje jekk og skrallesett for sikkert rundt den prisen! å da gjør du det selv å får verktøy å greier.. er en smal sak å bytte. kan jo kjøpe volvo boka på biltema oxo så kan du lese deg til det.. Lykke til :) Vegard Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet April 28, 2004 Rapporter Share Skrevet April 28, 2004 Å bytte dempere foran er jo ikke den letteste jobben akkurat. Men du bør kjøpe gassdempere, f.eks fra mekonomen. De er ikke så veldig dyre. Få noen til å gjøre jobben privat, svart. Da sparer du masse penger. Hvis du ikke kjenner noen som kan gjøre jobben for deg, hør litt rundt. Jeg har selv en fyr jeg bruker her i nabolaget til sånt. Da blir det billig. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Jeg får se da veit du. volvoboka har jeg. Haynes. Syns den var litt diffus på støtdemperbytte.. Skifte av fjær var godt forklart.... EDIT: Volvo skulle ha 4000 for gassdempere smekk ferdig på bilen... Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 er det foran eller bak? bak er jo lett da. men burde ha litt mer verktøy for, forran :) du får høre litt rundt om Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 Er nok foran ja Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet April 29, 2004 Rapporter Share Skrevet April 29, 2004 30-50 min på skifte demper pr.side på 240.. Måtten som står i haynes boka er tungvindt... De sier du skal ta ut hele fjærbeinet etc.. trengs ikke.. ENKEL MÅTE ER FØLGENDE: Løsne senter mutteren i topen av demperen mens bilen står på hjula. 1. jekk opp bilen 2. løsen stab,stag fra bærebroa 3. Klem i sammen fjæra med egnede fjærklemmer 4. monter jekke eller noe under bro og løsen de 3 skruven i toppen av fjærbeinet 5. Senk ned jekken.. har du klemt sammen fjæra nok skal det gå ta den på utsiden av skjermen.. bremsslangene blir ganske strame så ikke bryt for mye. 6. ta av fjøre og løsne mutra som holder demperen "STOR" Monter sammen i motsatt rekkefølge.. var volvo som fortalt med dette.. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet April 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2004 Takk for instruks yummy Priser. BilXtra 635,- kr for Gass Mekonomen Monroe Reflex 935,- Gass Krogslund bildeler: 535,- for Gass Begynner å ligne på noe når det koster 535 for demperne fremme.. :) Vurdere senkesett da og. Krogslund hadde senkesett til 240 som senket 40mm med TÜV papirer til en ikke ille pris, tror de ligger på rundt 1200,- Edit: Nå har jeg kjøpt 4 gassfjærer fra Krogslund som er fra NK og senkesett fra Ventura. Totalt 3400,- Ønsk meg lykke til :P Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 Jeg bare endrer litt fra erfaringen jeg fikk. Originally posted by VolvoMan 30-50 min på skifte demper pr.side på 240.. Måtten som står i haynes boka er tungvindt... De sier du skal ta ut hele fjærbeinet etc.. trengs ikke.. ENKEL MÅTE ER FØLGENDE: Løsne senter mutteren i topen av demperen mens bilen står på hjula. 1. jekk opp bilen 2. løsen stab,stag fra bærebroa 3. Klem i sammen fjæra med egnede fjærklemmer 4. monter jekke eller noe under bro og løsen de 3 skruven i toppen av fjærbeinet 5. Senk ned jekken.. har du klemt sammen fjæra nok skal det gå ta den på utsiden av skjermen.. bremsslangene blir ganske strame så ikke bryt for mye. 6. ta av fjøre og løsne mutra som holder demperen "STOR" Monter sammen i motsatt rekkefølge.. var volvo som fortalt med dette.. ENKEL MÅTE ER FØLGENDE: Løsne senter mutteren i topen av demperen mens bilen står på hjula. 1. jekk opp bilen og plasser den på bukker. 2. Løsne stabstaget fra bærearmen. Øverste lenken. 3. monter jekke eller noe under bro og løsne de 3 skruven i toppen av fjærbeinet 4. Senk ned jekken 5. Klem i sammen fjæra med egnede fjærklemmer. Grunnen til at vi senker bærearma skikkelig først er å få klemmene over flest mulig vindinger slik at vi får klemt mest mulig sammen 6. Løsne feste for bremseslangene i karosseriet, slik at man har mer å gå på når man bøyer fjærbeinet ut. 6. ta av fjøre og løsne mutra som holder demperen "STOR" Et viktig tips er at hvis du bare skifter dempere. Marker hvor den lange "skiva" på støtdempertårnet var før du skifter. Gjerne dra en rett strekk fra "skiva" over til karosseriet. (Eneste fornuftige i haynes boka :P) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2004 :) det med den skiva glemte jeg ja:D Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Juni 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2004 Da er jeg ferdig med å senke den 40 mm og nye gassdempere rundt baut. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 bra jobba ;) hvordan blei den? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Juni 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 Det ble krem :) Sjekk ut bildene.. endelig fått fikset linkene nå.. Blir å spare til lettisser nå! ;) Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juni 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 urettferdig!§!! din blei mye lavere enn min, og jeg satt på lesjøfors 40mm fjører og monroe gas dempere.. Satt du på kortere dempere? blei nice! Du merker sikkert at den ligger mye bedre på veien.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Juni 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2004 NK gassdempere bak fra Krogslund, KYB gassdempere frem fra Bilxtra, Ventura senkesett fra Krogslund Demperne har vanlig slaglengde, Gjort ingenting med de. Bilen ble knallgod å kjøre.. Slipper at den dykker når man bremser. Og siden den ene frem var gåen så slipper jeg gyngehest tilværelsen også.. Nydelig... Skal på 4-hjulskontroll 10. juni og skal vell godkjenne den etterhvert. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.