Jump to content

Galant

Dag Larssen
 Share

Recommended Posts

Er det noen som vet hvordan aircondition på 2003 Galant skal fungere?

Det eneste som skjer på min bil når jeg trykker på snøkrystall-symbolet, er at begge radiatorviftene starter. Det skjer uavhengig av kald eller varm motor, og uavhengig av om det er pluss eller minusgrader ute. Men magnetkoblingen som som skal slå inn kompressoren, forblir uten strøm. Det har vært sånn helt fra jeg kjøpte bilen brukt. 

Kan det være en feilkobling fra fabrikken, eller noe som har oppstått pga en feil.

Kan være feil på trykkføler til systemet og. 

Da vil systemet tro at bilen er tom for gass og kompressor kobler ikke inn. 

Sikkert dårlig med muligheter for å lese ut feilkode når den kun har egen ac knapp og ikke fullskala klimaanlegg, så da er det nok god gammeldags feilsøking som gjelder. 

14 Opel Insignia Country Tourer 4x4 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Audiomannen
      Hei. Jeg har kjøpt meg Audi A3 Sportback 2007 mod. Jeg er stort sett meget fornøyd med den, men det ser ut til at aircondition ikke blåser kald luft.
      Kan det være at kompressoren er gåen, eller er det noe som må fylles på? Kan jeg isåfall gjøre det selv?

Mvh. Simon
    • By sebastianb
      hei! 
      har en volvo v70 2000mod 2gen med 2.4t bensin motor.

har problemer med å finne feilen på ac.
      det blåser bra kaldt helt til motoren får drift temp, da blåser det varmt.

-ac pumpe, aktiveres som den skal.
      - trykktestet annlegget, holder på gassen
      -fylte på ny gass, det ble gjenvunnet 700g av 1kg så har alltid vært gass. nå er det 1kg på annlegget.
      -kjølevifte var defekt, men er byttet i en som er i orden nå.
      -ingen feilkoder.
      noen som har vært borti noe lignende?  
       eller har tanker om hva jeg skal sjekke nå? 
    • By Brunsaus
      Hei alle sammen! 
      Jeg har ikke så god greie på bil, så tenkte å høre her om det var noen som kunne med et tips om hva som kan være galt.
      Jeg har en 2005 A3 sportback, og merket i dag en ulyd når AC sto på. 
      Litt info om lyden og "situasjonen rundt":
      - Lyden ser ut å komme og gå slik den vil, men jeg innbiller meg at den kommer oftere når jeg kjører på humpete veier
      - Lyden kan komme uansett hvilket stille ACen står på (eco, auto, osv)
      - Lyden er en slags pipe/hvine/plystre/skralle-lyd.
      - Lyden forsvinner om jeg skrur av AC
      - Lyden virker ikke å øke/minke noe særlig i intensitet om jeg øker/minker styrken på AC.

Legger ved link til en video, der dere kan høre lyden. Prøvde å legge videosnutten i vedlegg her, men fikk feilmelding (-200).
      https://ufile.io/q2kj2

Noen gode hjelpere som har noen formening om hva dette kan være og hva det eventuelt vil koste å fikse?
      På forhånd takk,
      B!
    • By kenthrr
      Det viser seg at årsaken til at AC virker bare av og til er at kompressoren etter en stund stopper helt av seg selv, dvs clutchen sviver ikke med rundt. Så lenge AC er satt på skal ikke cluchen alltid svive med rundt?   Kan årsaken være dårlig rele?
    • By CommodoreA
      Etter litt feilsøking av en liten ulyd, har jeg funnet ut at det er slark i lageret til AC-clutchen, og at clutchen heller ikke slår inn når AC slås på.

Det jeg lurer på nå er:
      - Er det like greit å skifte hele kompressoren med clutch med en gang mtp å spare arbeid, eller kan det lønne seg å skifte kun clutch og lager? 
      - Hva må man gjøre med gassen på AC-anlegget hvis en skal koble fra kompressoren? Må det tømmes på verksted? Er det eventuelt noen måte å teste om det faktisk er gass på anlegget før en gjør noe med det (AC har ikke vært i bruk på nokså lenge)?

Takknemlig for alle tips!
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• Trulsp went up a rank
      Korporal
    • martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy