Jump to content

100 C4 2,3 aar starter ikke.

Rate this topic


Wikos
 Share

Recommended Posts

Hei alle,

og god jul :) 

 

Jeg har nylig kjøpt meg en 1991 Audi 100 2,3 Q med en AAR motor, med 374" km på telleren. Denne har stått i flere år ubrukt. Ved henting så startet motor men gikk bare 3,4 syl.

Jeg skiftet plugger og rengjorde pluggledninger i begge ender, samt skiftet luftfilter. Etter det gikk den til å få på alle syl men gikk ujevnt på tomgang og dro veldig dårlig.

Når den ble varm ville den ikke starte. Starter igjen etter noen timer.

Skiftet så  drivstoffilter.  Ble ikke bedre av det selv om trykket ble vesentlig bedre igjennom filter, det gamle var nesten tett.

Etter skifte av drivstoffilterfilter så kjørte jeg varm motor. Var fortsatt merkbar dårlig motorkraft men den gikk på alle syl. Jeg ruset den opp og etter noen sek så døde den ut.  Og her står jeg pr i dag. Den vil ikke starte. Ingen gnist ut fra coil når jeg kobler ledning direkte på plugg (mot gods ).

Jeg skiftet Pluggledninger, Coil og hallgiver. Har kontrollert at ny hallgiver gir signal og virker.

Fordeler er stilt inn tilnærmet som den sto ved demontering og kontrollert opp mot ØD på svinghjul.

Fortsatt ingen gnist.

Har lagt merke til at tenningsmodulen som står ved coil blir meget varm når tenning står på. Hvor varm den skal bli er jeg usikker på? Men denne blir så varm at jeg ikke kan holde fingrene på den.

Kan også legge til at det er ingen reaksjon på turteller når jeg kjører starter. Turteller virket når motor gikk.

Temp.nåla i instrument beveger seg ikke selv om motor er varm.

 

Har funnet fantastisk mye bra info på denne siden! :) Mange tråder med samme/tilnærmet problemstilling. Har fulgt feilsøking som beskrevet i disse men ikke kommet til bunns  enda.

Her kan det selvfølgelig være flere feil.  Delmål er å få start :)

Noen som har noe tips? :)

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Tor.G
      Nettopp kjøpt en Audi a6 01 modell der det ikke alltid vil blåse luft å jeg skjønner det ikke noen som kan litt om dette?
    • By Lavb7
      Hei har ett problem med b7en min (b7 1.8t BFB quattro) som ikke holder på tomgang, kom hjem fra ferie etter en uke der bilen har stått i ro, startet bilen og kjørte 45 min hjem. Dagen derpå skulle jeg starte bilen og det gikk ålreit men den døde ut etter 2-3 sekunder, prøvd med gass inne og ute, cluth inne og ute men ingenting hjalp. Tok av kontakten på gasspjeldet å ser det er no for form væske, trolig olje både på pluggen og i kontakten på spjeldet. Kan det være defekt gasspjeld som er årsaken? Har ikke lest ut feilkoder enda.
    • By Luff
      Hei hå, jeg har et sinnsykt irriterende problem med min a6 2005 2.7 TDi v6 sedan. Følgende er gjort med bilen: stage 1, egr blending, swirl flap delete og turbobytte.
      Bilen fungerer som bare juling når problemet ikke er tilstede. Problemet er aldri tilstede når jeg starter bilen mens den er kald eller varm, men midt i mellom. Jeg hadde bilen inne på verksted og de sa at jeg måtte bytte turbo, da feilkoden er p0299 turbocharger underboost, så byttet jeg turbo og problemet er der fortsatt. Denne turboen er elektrisk styrt med servo og eg stag inn i turboen. Dette følgte med ferdig kalibrert da jeg kjøpte den nye turboen. Noen som har tips? Spørsmål? 
       
      takker!
       
    • By Ksb95
      Bilen vil altså ikke starte. Det er byttet injector 1-3, luftmassemåler, kamsensor og turbo. 
      Regreim er ok, variabelt railtrykk, kjede mellom innsug og eksoskam ok. 
      Noen som har noe formening om hvorfor bilen ikke starter? 
    • By audia41,8tb5
      Jeg byttet batteri på Audi a4 b5 1,8T stv 1996mod med motor kode AEB min her om dagen, og etter det så starter den og går i 1-2 sekund for så å stoppe.
      Om jeg fjerner Minus polen på batteriet så starter den med en gang og går helt som den skal. Men om jeg stopper bilen og prøver å starte den igjen så er problemet tilbake. Tror det er startsperra som spiller meg ett puss, men hvem vet ? Håper noen smartinger her inne vet hva det muligens kan være. Om det er startsperra ,åssen får jeg den til å fungere slik den skal ?
      På forhånd så takker jeg for alle forslag som måtte komme inn :-)
       
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy