Gå til innhold

problemer!!!

Ranger emnet


Croacker-RX-7

Anbefalte innlegg

hey!

kjøpte meg calibra for ikke lenge siden og den gikk ganske fint i kanskje en uke før helvete brakte løs! Rattet begynte å riste når jeg kom oppi 70-90 (og så ristet det mindre), og det var "klunkelyder" når jeg kjørte over ujevn flate, så jada, såg at den ene demperen var helt most og har nå skiftet den, og så har jeg skiftet drivledd og mansjetter! Ristingen har blitt mindre MEN klunkelydene er der fortsatt! kan det være den andre demperen? jeg vet at man skal skifte begge og skal ta den andre imorra! men kan det være noe annet som forårsaker at den fortsatt rister noe på rattet i rundt 80 kmt? spissinga eller ubalanserte hjul ellernoe? og kan de "klunkelydene" komme av noe annet enn dempere? vil GJERNE høre noen svar fra dere!

 

takk!

Bedre med èn RX-7 enn ti supraer på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et lignende problem med vectra'n som jeg hadde, felgene ble skjeve etter å treffe en skarp kant i 120 :D , bilen bynte å riste ganske bra i 80 - 90, men roa seg ned på 120+++.. kjørte noen uker i 120 før frykten for å miste lappen ble for stor, fikk balansert hjulene på nytt, satte de bak, da ble bilen så godt som "rist fri". prøv å balansere felgene, kan være det som er feil.

GT - R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal balansere imorgen så det blir nok gjort!

Foringene er byttet det og.. fine de nå, men lider fortsatt av de klunkelydene som kommer når når jeg kjører på ujevn flate OG hvis jeg bremser rett etterpå (litt hardt) som jeg fant ut isted.

Det er like før jeg hiver hele skiten inn på verksted og sier "fiks ALT" og gir faen selv :p

 

puff: tror nok at det fixer ristinga ja, takk for infon!

Bedre med èn RX-7 enn ti supraer på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gå veldig basic, så ble det klunkelyder i Caliben til en kompis. Hold hælvete for å finne ut hva det var, viste seg å være eksosanlegget som var løst å dunka borti karosseriet i homper og i nedbremsinger og slikt.........

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var faktisk batteriet:) fant ut at det var helt løst! utrolig at jeg ikke har merket det før.. Ser ut som den forrige eiern har tatt virkelig dårlig hånd om denne bilen, sånne mennesker bør nesten fengsles!

ristinga og klunkelydene er borte nå etter at jeg har fått på nye dempere og festa batteriet :) fint å lære seg på for en hobbymekaniker dette.. men dyrt!

takk for hjelpa

Bedre med èn RX-7 enn ti supraer på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår