Jump to content
Bilforumet.no
Anders.r

Startproblemer 1995 Golf Variant

Rate this topic

Recommended Posts

Har en 1995 1,8 Golf Variant 1H5, ADZ- motor med automat, bilen har kjørt ca. 80000km. Noen ganger har jeg problemer med å starte bilen. Den går et sekund og så dør den. Etter alt fra to til ti forsøk starter den. Noen ganger er den helt fin et par uker. Den har også en ganske røff tomgang jevnt over, selv om turtallet ligger jevnt, høres nesten motoren ut som en dieselbil. Men oppfører seg normalt ellers under fart. Har siste halve året skiftet luftfilter, tenningskabler, tennplugger, lambdasonde, bensinpumpe, rotor, fordelerlokk og luftfilter. Noen som kan hjelpe? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om motoren sopper etter 2 sekunder så kan det være startsperren som krangler. Feilen er da oftest lesespolen rundt tenningslåsen eller kontaktene på denne elelr kabelen. Se en annen tråd om dette:

Ellers så er andre typiske feil på denne motoren:

- Ujevn gange p.g.a at den suger "falsk" luft. gjerne sprekker i gummiflens under gasspjeld-hus ("forgasser")

- Sprekker (uynlige) i coil gjør at gnist tar feil fei til gods, spesielt i litt fuktig vær.

 

Er problemet ditt med høyt bensinforbruk løst ?  Kan evt. være en sammenheng.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

20 hours ago, Anders.r said:

Har en 1995 1,8 Golf Variant 1H5, ADZ- motor med automat, bilen har kjørt ca. 80000km. Noen ganger har jeg problemer med å starte bilen. Den går et sekund og så dør den. Etter alt fra to til ti forsøk starter den. Noen ganger er den helt fin et par uker. Den har også en ganske røff tomgang jevnt over, selv om turtallet ligger jevnt, høres nesten motoren ut som en dieselbil. Men oppfører seg normalt ellers under fart. Har siste halve året skiftet luftfilter, tenningskabler, tennplugger, lambdasonde, bensinpumpe, rotor, fordelerlokk og luftfilter. Noen som kan hjelpe? 

Fulgte opp tips om at det kunne ha noe med startsperren å gjøre, fjernet instrumentpanelet og sjekket kontakt til startsperreboksen. Da jeg ikke fikk kjøpt rense/kontaktspray på en søndag tok jeg kontakten ut og inn mange ganger. Dette har gjort susen i andre sammenhenger. Etter det startet bilen, tok en tur og startet den flere ganger, og den startet alle gangene. Litt tidlig å glede seg, men får se videre om dette fungerer.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.