Gå til innhold

Startproblemer 1995 Golf Variant

Ranger emnet


Anders.r

Anbefalte innlegg

Har en 1995 1,8 Golf Variant 1H5, ADZ- motor med automat, bilen har kjørt ca. 80000km. Noen ganger har jeg problemer med å starte bilen. Den går et sekund og så dør den. Etter alt fra to til ti forsøk starter den. Noen ganger er den helt fin et par uker. Den har også en ganske røff tomgang jevnt over, selv om turtallet ligger jevnt, høres nesten motoren ut som en dieselbil. Men oppfører seg normalt ellers under fart. Har siste halve året skiftet luftfilter, tenningskabler, tennplugger, lambdasonde, bensinpumpe, rotor, fordelerlokk og luftfilter. Noen som kan hjelpe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motoren sopper etter 2 sekunder så kan det være startsperren som krangler. Feilen er da oftest lesespolen rundt tenningslåsen eller kontaktene på denne elelr kabelen. Se en annen tråd om dette:

Ellers så er andre typiske feil på denne motoren:

- Ujevn gange p.g.a at den suger "falsk" luft. gjerne sprekker i gummiflens under gasspjeld-hus ("forgasser")

- Sprekker (uynlige) i coil gjør at gnist tar feil fei til gods, spesielt i litt fuktig vær.

 

Er problemet ditt med høyt bensinforbruk løst ?  Kan evt. være en sammenheng.

 

 

 

 

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

20 hours ago, Anders.r said:

Har en 1995 1,8 Golf Variant 1H5, ADZ- motor med automat, bilen har kjørt ca. 80000km. Noen ganger har jeg problemer med å starte bilen. Den går et sekund og så dør den. Etter alt fra to til ti forsøk starter den. Noen ganger er den helt fin et par uker. Den har også en ganske røff tomgang jevnt over, selv om turtallet ligger jevnt, høres nesten motoren ut som en dieselbil. Men oppfører seg normalt ellers under fart. Har siste halve året skiftet luftfilter, tenningskabler, tennplugger, lambdasonde, bensinpumpe, rotor, fordelerlokk og luftfilter. Noen som kan hjelpe? 

Fulgte opp tips om at det kunne ha noe med startsperren å gjøre, fjernet instrumentpanelet og sjekket kontakt til startsperreboksen. Da jeg ikke fikk kjøpt rense/kontaktspray på en søndag tok jeg kontakten ut og inn mange ganger. Dette har gjort susen i andre sammenhenger. Etter det startet bilen, tok en tur og startet den flere ganger, og den startet alle gangene. Litt tidlig å glede seg, men får se videre om dette fungerer.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår