jens-kristian Skrevet August 3, 2020 Rapporter Share Skrevet August 3, 2020 Hei. Dukket opp et problem i dag da jeg skulle bruke bilen. Det jeg har funnet ut er at den ikke får bensin. Dvs noe er galt med tilførselen. (bensinen). Det jeg lurer på er om bensinpumpen er gåen eller om det er et rele som styrer pumpen som kan være defekt. Noen som vet hvor dette sitter på en mondeo 2001 1,8 Bensin? Jeg har tatt av drivstoffilteret og prøvd å starte den. Det kommer ikke noe bensin i det hele tatt ut av slangen. Tenningen på bilen fungerer fint dersom jeg spruter startgass inn i luftfilteret. Da fungerer det i 3 sek. Håper noen vet hvor drivstoffpumperele sitter på min mondeo så jeg kan måle det ut. Litt usikker på om dette er et langt rele . Kanskje noen har et bilde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 4, 2020 Rapporter Share Skrevet August 4, 2020 Bensinpumpa sitter vel i tanken på de, begynn med å måle om den får spenning når du prøver å starte. Får den spenning så er relé i orden og pumpe defekt. Tilkomst under baksete for å måle. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jens-kristian Skrevet August 4, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2020 Hei. Det er 5 ledninger som jeg kan måle på. Har nesten hele pumpa ute via baksetet. Vet det er en itergrert tankmåler i enheten. Kan det også være en trykkbryter tilknytning pumpa som kan være gåen? Skal prøve å måle på pumpa når tenningen er på. kan vel enklest måle på kontakten til enheten men er usikker på hvilke ledninger som går til den? Regner med at det holder at tenningen er i stillingen på så alle lampene lyser i dashen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 4, 2020 Rapporter Share Skrevet August 4, 2020 Vil tro det er tykkere ledninger på de to som går til pumpa og tynne på de til tankmåler. Normalt går pumpa 1-2 sekunder når tenning slås på, for så å gå av frem til du prøver å starte. Du bør derfor måle akkurat når tenning slås på og/eller når du kjører startmotor. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jens-kristian Skrevet August 4, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2020 ok takk skal du ha. Venter på en kompis som snart kommer så da skal vi teste. Men du vet vel ikke hvor bensinrele sitter på min bil? og skiller dette seg ut fra andre reler på mondeoen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 4, 2020 Rapporter Share Skrevet August 4, 2020 Har null peiling på Ford så kan beklageligvis ikke hjelpe deg med plassering av bensinpumperele. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 4, 2020 Rapporter Share Skrevet August 4, 2020 Tok et søk, sjekk releboks under panseret, rett bak venstre hovedlykt. Rele K4 eller R4 på bilde. Du har sjekket at sikring til bensinpumpe er hel, må måles da brudd av og til ikke er synlig. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jens-kristian Skrevet August 4, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2020 hei. Pumpa er ikke gåen men kontakten til pumpa. Legger ved bilder som dere kan se. Lurer litt på om man får tak i disse kontaktene løse? Kam gjerne med forslag. Pumpa er spesiell da den går fra 2000-2002 modellene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 4, 2020 Rapporter Share Skrevet August 4, 2020 Er også plugg i pumpehus smeltet? Det enkleste er gjerne å se om du finner deler hos en bilhogger, hus med plugg og tilhørende ledninger? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jens-kristian Skrevet August 4, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2020 ja det har nok gått utover pumpehuset. Noe i alle fall. Kjøper jeg brukt så kan det fort være noe etter hvert vel. Er litt usikker. Men mekonomen selger komplett til ca 3500. Lurer på om det blir en ny. Jeg er veldig usikker da jeg har vært inne på tanken og skrote den men den er godkjent til mars neste år. Jeg er veldig i tvil på hva jeg skal gjøre for å si det slik. Kan jo selfølge lig ta ut den nye pumpa dersom jeg vraker bilen. Enkelt det og selge den videre. Men jeg er i stor tvil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jens-kristian Skrevet Desember 28, 2021 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2021 til info så er bilen nå spiker. og bensinpumpa ligger nå på finn. (glemte å svare her på forumet) Nå har jeg gått for en Mondeo 2.0 tdci. Ja jeg er kjempefornøyd. Dukker det opp noe så spør jeg dere da disel er ganske nytt for meg :o) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
W211 E220 BRILLIANT SILVER Skrevet Januar 1, 2022 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2022 J-K, grattis med to litern. Jeg hadde en slik en mange år. Kongebil og en skikkelig kjøresmaskin. Synd Mondeo ikke lages lengre nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg