Gå til innhold

Partner med startproblemer

Ranger emnet


Uni

Anbefalte innlegg

Hei 

tenkte jeg skulle prøve her. Jeg har omtrent null peiling på å skru bil. Men kjøpte en partner 08 disel for en mnd siden og nå vil den ikke starte . Sjekka sikringer og lurer på om jeg ikke satte desse rett inn igjen det er den boksa som sitter bak inntak luftfilter .

og så ser jeg denne slangen som dingler under bilen lurer på om den skal festes noe sted eller om det skal vere slik ( drenering eller noe slikt) .

ser også at røra i luft inntak er løse , hvor viktig er det at dei er tette og hvor tett er der problem om bilen får for mye falsk luft.?

Håper noen har et godt svar .

DA2D8A3C-0EC8-4CFB-8808-C7206E60E56E.jpeg

E7ADF908-1951-4811-8392-581840EEB112.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som den slangen hører til drenering eller lignende. Følg den så ser du hvor den starter. 

Vil ikke anbefale deg å demontere sikringer hvis du ikke har litt anelse om hva du gjør. Det skal ikke være noe problem å se om sikringen er defekt bare ved å se på den på toppen. 

Det er ikke så lett å si hvorfor den ikke starter uten tilgang til et diagnoseapparat. Går den greit på starteren når du prøver å starte den? 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.6 diesel dette (1.6 PSA-motor)? I så fall så må alle slangeforbindelser mellom luftfilter og turbo være helt tett. Det er tre forbindelser, et ved luftmassemåler (stor klemme), en mindre slange som går til toppdekselet(på denne er det et plastklips for innfesting til toppdekselet som pleier å ryke og skaper mye trøbbel med ujamngange) og så er det en mellomstor klemme ved turboen. Sjekk dette og selve slangen da dette må være i orden/tett. Denne motoren er ikke akkurat noen nybegynnermotor å skru på og særlig ikke motorstyringen da det er mye sensorer pga at det er en Commonrail diesel. Kjenner ikke til de relene/sikringen på denne bilen men sjekk på Google om du finer noe der. Normalt så går releer kun en vei ned i sokkelen. Et tips er å notere eller ta bilde av komponenter før en demonterer noe slik at en får montert riktig igjen. Den slangen vet jeg ikke hva er til, mulig som nevnt her at det er en drenering og etter det jeg vet så er det ikke noe som er avgjørende for om motoren skal starte eller ikke men kjenner ikke så godt til de franske bilene med disse motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår