Jump to content

Audi 100q 2.3 aar

Rate this topic


El raza
 Share

Recommended Posts

Hei.

Driver å hjelper en kompis med Audien hannes.. -93mod Audi 2.3e aar quattro.

Den har høyt forbruk,går delvis dårlig, fusker og ryker/soter kraftig til tider..

Har byttet plugger,sjekket tenning,falskluft,fått ny bensinpumpe,ledninger og det mest elementære som kan være galt.. Trodde vi fant feilen ved å koble ut kaldstart dysa, da fuka bilen meget tilfredstillende på prøveturen, men senere på dagen var det tilbake til det samme som før,periodiske feil der den soter,fusker og går ikke som den skal..

Litt tom for idéer... Hjelp?

Link to comment
Share on other sites

Kan være defekt temperaturgiver til ECU eller defekt lambdasonde? Kan også være feilstilt DPR, men da må noen ha tuklet med den, samtidig som lambda er defekt eller DPR er så feilstilt at lambda ikke klarer regulere tilbake (utenfor grenseverdi).

Begynn med å måle temperaturgiver og sammenligne med skjema under.

 

VerditempECU-1.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By knuba
      Jeg har en Volvo S40, T5 automat, 2005 - modell som oppfører seg rart. Den fusker når jeg gir litt gass til 3/4 gass, nykker, og noen ganger dør ut noen tideler, før den kommer tilbake igjen for full rulle (1, 2 og 3 gir). Fusker ikke på full gass, går som ei kule :-) Når jeg kjører i 5 gir på motorveien og gir litt gass til 3/4 gass så skjer det samme, men når jeg kjører på cruisekontrollen fusker den aldri. Har aldri opplevd fusking da, selv om jeg gasser manuelt på cruisekontrollen. Girer også raskere ned da. Merkelig.... Har byttet gasspedal (elektronisk) to ganger, men det har ikke endret noe som helst. Jeg har hatt bilen på verksted 3-4 ganger for dette problemet uten at noen av de har funnet ut av dette. Det vises ingen feilkoder når verkstedet kjører diagnose, og i følge et automatgirverksted så fungerer kassa som den skal.  Noen som har noe tips til meg angående dette?
    • By olivergjerde
      Hei
      Ford F150 Lightning SVT 5.4l, 2004 mod
       
      Har problemer med at bilen fjusker ved gasspådrag, starter ved ca 3500rpm og gir seg ikkje. Kan virke som den kutter ut på noen sylindere og fortsatt prøver, men er ekstremt redusert effekt..lugger, hoster og durer/rister. Ellers ved vanlig kjøring går den helt uten problem. 
      Har byttet veivsensor, kamsensor, maf sensor og feilsøkt i utallige timer..
      Hadde feilkode på «mager blanding» før, men den forsvann ved bytte av veivsensor, men problemet er fortsatt tilstede uten noen form for bedring..
      Problemene oppstod i hovudsak etter understellsbehandling, men kan ikke finne noe som kan tyde på feil under bilen helder.
      Coiler og tennplugger ble byttet litt i forkant av understellsbehandling, og bilen jekk som bare det. Har en liten mistanke på at det kan være coiler som kan være dårlige, evt har brent seg...so lurer på og bytte tilbake til dei forrige for og se om problemet forsvinner?
      Noen som kan ha noen forslag til hva som kan være galt? 
       
    • By Calsaker
      Hei.
      Jeg har to problemer med motoren som jeg håper noen kan svare på.
      Jeg har en Citroen C5 med 1,6 HDI dieselmotor, 109 hk, manuell.
       
      Problem 1:
      Bilen fusker på lavt turtall ved lite gasspådrag. Fusker ved 1250 rpm. Fuskingen går umiddelbart over dersom jeg gir mer gass. Den sviver da fint.
      Problem 2:
      bilen var svært dau, lite futt i maskinen. Kom svart røyk ved pådrag. måtte ned i første gir i enkelte bakker.
      Jeg fikk følgende feilkoder: P0100 - Luftmasse, og P0299 - Turbo underboost. Tenkte det var lekkasje i luftinntakssystemet.
      Jeg endte opp med å bytte følgende deler over tid:
      4 dyser
      Innsugsmanifold
      Turbo
      EGR Ventil
      MAP og MAF sensor
      Alle vakuumslanger
      Vakuumventil til turbo
      Bilen er nå mye sprekere. Kan kjøre normalt. Men feilkodene kommer fremdeles tilbake. Er fremdeles noe svart røyk ved pådrag, men mye mindre enn før. Jeg finner ikke vakuumlekkasje noe sted
       
      Noen som har noen gode råd?
       
    • By Jolihiho
      Passaten min 1.6L Bensin, 2003-modell gjør seg vanskelig i det siste. Den har ristet/kenguruhoppet innimellom ved kaldkjøring i 1.-3. gir (første akselerasjon i løpet av en kjøretur), tidligere skjedde dette med et par ukers mellomrom. Videre har den vært tungstartet og hatt nedsatt kraft etter korte kjøreturer av og til, lengre turer har gått fint. I går begynte den å riste, motorlampe lyste og svært nedsatt motorkraft. Når jeg stoppet bilen og startet den igjen fungerte den som normalt. Når jeg igjen var ute og kjørte i dag (kort tur til butikk) mistet den på hjemveien plutselig motorkraft igjen, servostyring forsvant og motorlampe og batterilampe lyste. Stoppet og startet igjen, servostyring var tilbake, men motorlampe lyste fortsatt og lite kraft og uttalt risting (både på tomgang og ved akselerasjon.) Status nå er at motorlampe lyser, den rister og har nedsatt kraft. Har inntrykk av at den kommer inn i et "dårlig spor" etter å ha gått litt tungt (belastning på lavt turtall), men når jeg stopper og starter igjen går det greit til neste gang. Den er også ujevn på tomgang, legger seg gjerne rundt 1000-1100 rpm ved oppstart. Etter ca 1min eller å ha ruset litt, faller den ned på rundt 800rpm og ligger da greit der. Er takknemlig om noen har noen gode ideer til feilsøking? Har nylig byttet plugger, luftfilter, bensinfilter, olje og oljefilter. 
    • By pellusen
      hei, har planer om og bytte motor i min audi 100 c4 rett etter jeg er ferdig med fagskulen. det prosjektet vil eg ta på meg på grunnen av att eg kresja min s6 avant og fikk fort tak i ein audi 100 sedan. men hva må til vist eg har komplett delebil ? er det plug and play eller må de gode gamle sveiseapparatet fremm? eventuelt deler hva deler trenger jeg ? 

       

      har planer om maxxecu datasprut. 

       

      fint vist nokken kunne laga ei forklaring eller ei to do list vist det går and, all hjelp og komentara blir verdsatt 




  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy