Gå til innhold

Ekstralys Mercedes w203


C220

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har en Mercedes c220 cdi 2002 modell. Jeg har kommer frem til at langlysene ikke er så gode, og ønsker derfor å montere ekstralys 

ønsket ikke å tukle i det originale ledningsnettet, derfor kjøpte jeg en slik sikringstjeler. Noe som gjør at når jeg tenner fjernlys så vil denne tenne ledbaren også.

problemet er at jeg finner ikke sikring til fjernlyset. Har funnet til nærlys men ikke fjern. Har sett mange plasser og det ser ikke ut som det er noe sikring til fjernlysene.

noen som kan hjelpe her?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis så går det på samme sikring som nærlyset. 

Siden det er en 2002 modell, så er det jo ikke akkurat verdens undergang om du må klippe av en ledning og skjøte deg innpå. 

Det letteste er jo å hente styrestrøm rett fra lykta, (i kontakta inn til lykta) måle deg frem til hvilken ledning det er strøm på når du skrur på fultlyset. Bruker du en krympeskjøt av typen som du smelter etter at du har skjøtet ledningene så går det helt fint. 

https://www.biltema.no/bil---mc/elektrisk-anlegg/kabelkoblinger/flatstifthylse-25-stk-2000033524?gclid=Cj0KCQiA-4nuBRCnARIsAHwyuPqtEGbRIHBlixfhrCKH1gqejjNtoE_IjhTLEd921UUj_VIqb5HVmT4aAsA2EALw_wcB

Det du gjør da er så putte 2 ledninger inn på den ene siden av kabelskoen dvs ledningen til styrestrømmen inn på releet og ledningen til fultlyset og bare ledningen til fultlyset på andre siden. Som i en Y-skjøt. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår