Gå til innhold

Webasto

Ranger emnet


Baron von Dirtbike

Anbefalte innlegg

Da jeg parkerte Touranen min i fart, inn i et stillestående objekt i våres, og ikke hadde tid eller ork til å fikse bilen, kjøpte jeg en 2010 2.0 TDI R-line, med ødelagt svinghjul og webasto parkeringsvarmer som ikke virket. Svinghjul byttet jeg i sommer, pluss at dsg clutchen fikk seg et rep-kit. 

Nå på søndag var det på tide å rense webastoen da det snart er vinter. Begynte i 10 tiden og var ferdig i 16 - 17 tiden. Alt var bare velstand da jeg leste av måleblokkene i vcds, og den fungerer nå fint som bare det. 

Denne gang tok jeg bilder av prosessen med å skru, samt noen bilder av webastorensen. Om noen trenger bilder til hjelp for å skru ut webasto og rense den, så bare si ifra. 

IMG_20191013_135255_resized_20191014_120552142.jpg

IMG_20191013_135512_resized_20191014_120508158.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har forstått det som at du kan litt om webastoene på disse bilene. har selv en 2010mod touran der webastoen nå har stoppet. 

Fikk lest ut feilkode på overheat sensor, klarte og slette feilkoden og åpne webastoen igjen slik at den startet, men dagen etter så fungerte den ikke igjen, leste av feilkode for overhet sensor på nytt og tror nok dette er problemet, men finner ingen/lite info om hvordan denne byttes og hvor jeg evnt kan skaffe den.. finner den heller ikke på sprengskissa på nemigaparts.. 

 

Har du noen ide om hvor jeg kan skaffe delen? evnt et delenr.. og hvordan den byttes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg kan hjelpe deg med å skaffe sensorer via min webasto-kontakt i Danmark. Han er hyggelig på pris. Men når du først har webasto av bilen, så gi den en rens i samme slengen. Funker vannpumpe? Sensor kan gå pga overoppheting hvis vannpumpe stopper. 

Edit: hvordan den byttes fikser vi når du har delen. Mener overoppheting sensor sitter på samme ledningsnett som tempratursensor, uten å være helt sikker i farta, så kan hende du må bytte begge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår