Blackstar Skrevet August 13, 2019 Rapporter Share Skrevet August 13, 2019 (endret) Hei, Jeg har en Auris 2007 1,6 bensin 124 hk automat kjørt 70000km Når jeg skal begynne å kjøre, (når bilen har stått litt, alt fra en halvtime og mer) så kommer det en lyd rett etter at jeg har begynt å kjøre. Høres ut som den kommer fra under bilen eventuelt hjulene. Lyden er omtrent slik, «tji, tji tji tji» og forsvinner. Den kommer heller ikke etterpå mens jeg kjører eller om jeg stopper ved kryss osv. Den kommer bare når bilen har stått litt og det varierer også. Bilen er nettopp EU godkjent og har hatt stor service på Toyota, jeg har også spurt på Toyota men de hører ikke lyden. Mulig den må stå lenger før den dukker opp. Jeg har observert tilsvarende lyd på tidligere Corolla 2,0 diesel 2007 og bilen oppfører seg som den skal ellers. Er det noen her inne som kanskje vet hva dette kan være? Endret August 13, 2019 av Rolladude Mer utfyllende Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 14, 2019 Rapporter Share Skrevet August 14, 2019 Følger lyden omdreiningshastighet på hjul? I så fall ender du opp med bremser, bremseskjold, drivakslinger eller mansjetter på disse. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackstar Skrevet August 16, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2019 (endret) Nei, følger ikke hastigheten, lyden er helt lik uansett. Bilen har bare gått ca 60000km pent kjørt. Noen ganger lav så den nesten ikke høres, er bilen kald er lyden litt høyere men uansett ingen høy lyd. Bremser er gått over og er bra, bilen har vært på stor service uten bemerkninger. Også EU kontroll. Har latt Toyota mann prøvekjøre bilen men han hører selvsagt ikke lyden. Han mente det kunne være fra bremsene selv om de er overhalte. Han anså bilen som tight og fin å kjøre. For meg høres det ut som det kommer fra bak under bilen . Bakhjul? bremser? Brekk? Endret August 16, 2019 av Rolladude Utfyllende info Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg