PepsiPower Skrevet Mars 28, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2019 Hei. Har en Laguna 1.8 98mod med en airbag of abs lampe lysende i dashbordet. Kan noen fortelle meg hvordan jeg får lest ut feilkoder på denne bilen. Google forteller meg at obd kontakta er bak askebegeret, men der er det ingenting. Fant en gammel 12pin plugg i motorrommet som jeg kjøpte et obd adapter til, men ingen kodelesere ser ut til å få kontakt med hjernen. Har hørt at man kanskje må bruke laskemetoden får få lest kodene, men er usikker på hvordan det gjøres. Var også innom Renault verksted i håp om at de kunne hjelpe, men de hadde aldri sett en Laguna med denne typen plugg. Her er bilde av pluggen: https://imgshare.io/image/Hsbub Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 28, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2019 Er vel (mer eller mindre) et krav at diagnoseuttak skal være i umiddelbar nærhet av førersete. Sikker på at du ikke har en 16-pins plugg bak/under askebeger? Se bilde. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PepsiPower Skrevet Mars 28, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2019 Det er som sagt ingenting bak askebegeret. Er heller ingenting bak dekselet til venstre i fotbrønnen, som jeg har sett er ett alternativt sted den kan være Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 28, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2019 Du har ikke en 97-modell, de fra 98 skal ha den under askebeger såvidt jeg klarer tyde. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PepsiPower Skrevet Mars 28, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2019 I følge vognkortet er det en 98 modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 28, 2019 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2019 Er chassisnummer som avgjør årsmodell, oppgitt i vognkort er første gang registrert. Beklager, da vet ikke jeg ;) Kan være diagnosepluggen på bildet kom sammen med facelift i april 1998? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg