Jump to content
Bilforumet.no
salojavi

Koding av Innspeøytnings dyser

Rate this topic

Recommended Posts

Når det skiftes innsprøytnings  dyser ( diesel ) , må disse kodes  inn ?  Kan en evnt kjøre bilen til verkstedet for koding, eller skal motoren gå minst mulig ?  Hvorfor må de evnt kodes  ? er det ikke bare en magnet ventil som oppnår og lukker ?  Hadde vert fin om noen kunne svare meg. Finnes sikkert mange eksperter på diesel som er medlemmer her.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikke alle må kodes, men alle dyser som krever det kodes. Har du commonrail må du høyst sannsynlig kode den, men siden du verken oppgir motor eller årsmodell kan jeg ikke si noe sikkert. 

Ja, det er en solenoid, men den koden du legger inn i ECM er en korrigeringskode som forteller styreenheten en verdi den må ta med i beregning ved innsprøytning for å få eksakt rett innsprøytningstidspunkt, enkelt forklart.

Du bør kjøre minst mulig, da innsprøytningstidspunktet som nevnt blir litt feil, men motor havarerer ikke, den kan dog gå rufsete og ujevnt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.