Gå til innhold
Bilforumet.no
salojavi

Koding av Innspeøytnings dyser

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Når det skiftes innsprøytnings  dyser ( diesel ) , må disse kodes  inn ?  Kan en evnt kjøre bilen til verkstedet for koding, eller skal motoren gå minst mulig ?  Hvorfor må de evnt kodes  ? er det ikke bare en magnet ventil som oppnår og lukker ?  Hadde vert fin om noen kunne svare meg. Finnes sikkert mange eksperter på diesel som er medlemmer her.   

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alle må kodes, men alle dyser som krever det kodes. Har du commonrail må du høyst sannsynlig kode den, men siden du verken oppgir motor eller årsmodell kan jeg ikke si noe sikkert. 

Ja, det er en solenoid, men den koden du legger inn i ECM er en korrigeringskode som forteller styreenheten en verdi den må ta med i beregning ved innsprøytning for å få eksakt rett innsprøytningstidspunkt, enkelt forklart.

Du bør kjøre minst mulig, da innsprøytningstidspunktet som nevnt blir litt feil, men motor havarerer ikke, den kan dog gå rufsete og ujevnt. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.