salojavi Skrevet Januar 11, 2019 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2019 Når det skiftes innsprøytnings dyser ( diesel ) , må disse kodes inn ? Kan en evnt kjøre bilen til verkstedet for koding, eller skal motoren gå minst mulig ? Hvorfor må de evnt kodes ? er det ikke bare en magnet ventil som oppnår og lukker ? Hadde vert fin om noen kunne svare meg. Finnes sikkert mange eksperter på diesel som er medlemmer her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 11, 2019 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2019 Ikke alle må kodes, men alle dyser som krever det må kodes. Har du commonrail må du høyst sannsynlig kode den, men siden du verken oppgir motor eller årsmodell kan jeg ikke si noe sikkert. Ja, det er en solenoid, men den koden du legger inn i ECM er en korrigeringskode som forteller styreenheten en verdi den må ta med i beregning ved innsprøytning for å få eksakt rett innsprøytningstidspunkt, enkelt forklart. Du bør kjøre minst mulig, da innsprøytningstidspunktet som nevnt blir litt feil, men motor havarerer ikke, den kan dog gå rufsete og ujevnt. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
salojavi Skrevet Januar 11, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2019 Takker for svaret. Det er en hdi 110 hk, 2001 mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.