Gudjon Skrevet Juni 4, 2018 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2018 Hei. Har en BMW 3-serie (E36), 1997-model. Plutselig sluttet bensinmåler og temperaturmåler å virke. Ligger død i bunnen (gul lampe lyser). Det hender at de virker i noen minutter, men er ikke sikker på om bensinmåler viser korrekt da heller -lever litt sitt eget liv,men mest død. Har sjekket sikringer og kjent etter om det kan være løse ledninger bak instrumentpanelet. Kjørecomputer i konsoll er også død, viser klokka i noen sekunder når jeg klikker på den. Tips om hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 5, 2018 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2018 Normalt er både bensin- og temperaturmåler matet fra en konstantspenningsregulator, ofte på 10V. Feiler denne så kan problemene som du har oppstå. Tipper feilen ligger inni instrumentpanelet, der regulatoren er, med forbehold siden jeg ikke har noe innsikt i BMW. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gudjon Skrevet Mars 6, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2019 Jeg byttet ut hele instrumentpanelet uten at det hjalp... Det viste seg å være sikring som var løs. Det var hel - men etter at jeg renset den og satte den på plass, så virket alt igjen :-) Sikringen var jo selvsagt sjekket først - bare at den var hel. Masse arbeid - enkel løsning! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg