Gå til innhold

CCM Comfort Control Module skifte

Ranger emnet


svenni83

Anbefalte innlegg

Hei hopp! Ikke brukt bilen på et par uker. Fant ut at d var en god del vann inne i bilen. Fikset lekasjepunktene og fikk tørket førersiden og passasjer siden. Desverre var boksen ved førersiden søkk våt. Fikk åpnet denne og så at det var litt rust b.l.a. Og at 4 koblinger har rusta vekk. Hatt lekasje før i bilen, men da kun på passasjer siden. Men ser at det har vært vann på fører siden før på grunn av rusten. Men så kommer hovedpoenget. Hvor mye koster et slikt "kort" og hvor vanskelig er det å programere. Eller burde jeg bare sende bilen inn på verksted/merke verksted ? Bilen har blitt kjørt ganske lenge med "dårlig" CCM. De skadene som er nå har ikke skjedd på et par uker bare.

Vet ikke helt hva denne CCM saken gjør, annet enn at den er for noen av de elektriske tingene. Får ikke stillt inn side speil. Og sentral låsen går av og til amokk. Men dette er noe jeg har levd med et par år. Skal montere dette i sammen i morgen, få på batteriet og se om jeg får start på bilen.

Venter spent på et svar.

Passat, 02 Diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Quattro var før meg, men kan jo svare forde. 
Modulen ligger inne med en pris på 4877,- eksl. mva., men prisen er ikke helt korrekt og delen må bestilles med delenummer (utstyrsvariant)
De kan ofte kjøpes brukt da de kan kodes flere ganger. Koding må gjøres med VCDS, ODIS eller annet diagnoseutstyr med kodingsmuligheter
De fleste litt større uavhengige verkstedene kan kode disse. 
Kjøper du delen brukt så pass på å få riktig delenummer og få lest ut kodinga av modulen som sitter i bilen din før du bytter. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må korrigere meg litt, prisen min baserte seg på at alt ble kjøpt og utført hos Møller, da med henvisning til en kjenning med samme problem. Er nok mye billigere å gå for Jesper sin antydning, samt bytte selv og søke hjelp til programmering hos noen private med utstyr dette :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår