Reinhardtsen Skrevet Desember 14, 2017 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2017 Når bilen kjøres varm, er den veldig tungstartet. Må ofte vente 10 min(til den kjøler seg litt ned) før den starter igjen. Har feilsøkt bilen, men ingen koder å finne. Noen som har en anelse på hva dette kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 14, 2017 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2017 Lest ut feilkodet ETTER at du prøver å starte, samt uten å slå av tenning før diagnose tas? Ellers vanskelig å hjelpe deg, blir bare gjetting når du ikke opplyser noe som helst angående hvilken motor du har! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinhardtsen Skrevet Desember 14, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2017 Det er en 1.6 16v 2003 modell. Den starter helt fint når bilen er kald. Hvis du kjører korte eller lengre turer og stopper bilen i alt fra 5-60 min, starter den ikke igjen. Det skjer ikke hver gang, men oftere i det siste. Da kan du kinne og kinne, men ingenting skjer. Etter at man har holdt på en stund med dette, eller rett og slett bare ventet 10-15 min, starter bilen igjen. Da starter den kanskje på kun 200-300 RPM, før den starter helt etter noen sekunder. Det som er problemet, er at jeg aldri har fått feilsøkt bilen når startproblemet er der...Er en kompis som har diagnoseverktøy, og de gangene han skulle til å teste er ikke problemet der..Typisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 14, 2017 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2017 Kan høres ut som en sensor som ikke takler varmen, kam- eller svinghjulssensor. En diagnose når feil er tilstede vil nok oppklare en hel del. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinhardtsen Skrevet Desember 14, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2017 Det kan ikke være en tempsensor som har tatt kvelden da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 14, 2017 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2017 Jo, men da burde den ikke være helt død. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinhardtsen Skrevet Desember 14, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2017 Nei skjønner...En nabo av meg hadde en tempsensor liggende som skal passe til samme bil, så var litt fristende å bytte den, bare for å se om det kunne ha vært den. Vet du hvor på motoren denne sensoren står? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 14, 2017 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2017 Sitter nok på vannflensen, der slanger går ut fra topp. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinhardtsen Skrevet Desember 14, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2017 Takker for hjelpa :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinhardtsen Skrevet Januar 16, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2018 Hei igjen! Siden jeg fikk så gode svar fra deg, så prøver jeg meg igjen med noen spørsmål her! Samme bilen som over hadde jeg inne på EU-kontroll nylig. En motorlampe lyste og har lest av feilkoden. Feilkoden er: HO2S Heater Control circuit high bank 1 sensor 2. Hva er dette? En lambdasonde, den etter kat? Bilen skal bare godkjennes og selges, så er det noe quickfix som er mulig å få til her? eller må jeg bytte sonden? Denne feilmeldingen har kommet og gått litt det siste året egentlig. Fikk også beskjed om at traversen måtte byttes, pga rust. Er dette en omfattende og kostbar jobb? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 17, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2018 Lambda etter kat, den monitorerer katalysatoren. Feilkoden henviser til feil på lambda eller kabling til den, ikke feil på kat. Sjekk ledningsnett til lambda 2 og mål spenning til varmeelement i sonden. Er alt OK så bytt lambda. Litt jobb er det å bytte traversen, hjuloppheng og motor er festet i denne. Du må ha kontroll av forstilling etterpå. Pris varierer veldig fra verksted til verksted. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinhardtsen Skrevet Januar 17, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2018 Er det noe hokus pokus å bytte lambda? Er det bare plug and play? Fikk et pristilbud på 5000 for bytte av travers og hjulstillingskontroll. Hørtes dette veldig galt ut eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 17, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2018 Lambda er enkel å skifte, av med pluggen, skru ut den gamle, skru på plass ny og inn med pluggen. Når det gjelder pris på skifte av travers og hjulstillingskontroll så synes jeg ikke det var ille pris. Uansett, sjekk pris flere steder og sammenlign. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinhardtsen Skrevet Januar 19, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2018 Vet du hva forskjellen på sonden før og etter kat er? Antall ledninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 19, 2018 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2018 Ingen fasit, bare mine antagelser. Den før kat er bredbåndslambda med fem ledere, den bak kat er ikke bredbånd og har fire ledere. Den før kat leser AFR, ECU korrigerer ut fra dette. Den bak kat forteller bare om kat er ok eller ei. Om noen har bedre svar så korriger gjerne :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg