Gå til innhold

Startproblem

Ranger emnet


Touran08

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...
1 time siden, Quattro73 skrev:

Helt dødt? Startmotor går ikke? Ingen lys i instrumentpanel? Noe ala dette 

 

På vei fra Sørlandet stoppe bilen plutselig og vil ikke starte, Viking sjåføren trudd at det er dieselpumpe men det var ikke.    

Starteren sviver men motoren vil ikke og jeg har byttet kamaksel sensor men det hjelper ikke heller, og jeg testet dieselpumpe og den er ok, rele og sikring er ok også, batteri er ok.

MVH

GTR KILER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Caddy (samme bil i og for seg) på jobb med samme symptomer for noen uker siden. Etter litt feilsøk fant jeg ut at det ikke var kommunikasjon mellom CAN-Gateway og ECM. Feilen lå i ECM, skiftet denne og feilen var borte. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Quattro73 skrev:

Hmmm, ble det lest ut feilkoder som pekte mot kamsensor, eller byttet de denne som et skudd i blinde? Har du tatt diagnose nå, etter startforsøk, uten å slå av tenning før diagnose tas?

Ja det var feilkode på det og etter bytting feilkoden forsvant og ingenting viser på diagnose (VCDS) 

MVH

GTR KILER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Jesper1201 skrev:

Hadde en Caddy (samme bil i og for seg) på jobb med samme symptomer for noen uker siden. Etter litt feilsøk fant jeg ut at det ikke var kommunikasjon mellom CAN-Gateway og ECM. Feilen lå i ECM, skiftet denne og feilen var borte. 

Hei!

Hvor legger ECM er det i motor rommet?

MVH

GTR KILER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Mika skrev:

Hei!

Hvor legger ECM er det i motor rommet?

Ligger i plenumkammeret under vindusviskerene. 

For å feilsøke på dette skal du vite hva du driver med. Styreenhet og startsperre må kodes etter bytte. Har du ikke utstyr eller kompetanse er det bedre å sette bilen på et verksted, fortrinnsvis et med elektro kunnskaper. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jesper1201 skrev:

Ligger i plenumkammeret under vindusviskerene. 

For å feilsøke på dette skal du vite hva du driver med. Styreenhet og startsperre må kodes etter bytte. Har du ikke utstyr eller kompetanse er det bedre å sette bilen på et verksted, fortrinnsvis et med elektro kunnskaper. 

Takk, det tror jeg må gjør 

MVH

GTR KILER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår