Forus Skrevet Oktober 20, 2017 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2017 Hei, Katalysatorlyset kom nettopp opp på min Polo, hva må man gjøre da, noen quick fix? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 20, 2017 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2017 Ta diagnose, er lambda etter kat som forteller om kat er defekt, men feilen kan like gjerne være lambdaen. Du er sikker på at det er symbol for kat, og ikke DPF? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forus Skrevet Oktober 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2017 Nei det er katalysator varsellampe. DPF lys har jeg hatt tidligere, det fjernet jeg ved å kjøre et godt stykke på høyt turtall i 3. gir slik at motor og eksos ble skikkelig varm. Bilen har bare gått 67 000km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 20, 2017 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2017 Forstår. Uansett, begynn å ta diagnose, er det lureste :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forus Skrevet Oktober 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2017 Takk for det:-) Så du mitt spørsmål her inne på forumet ang kupevifte og spenningsregulator? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forus Skrevet Oktober 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2017 Her mitt innlegg: Hei, Har en Polo 1,6 TDI 2010 der ikke vifta går i det hele tatt, kan det være spenningsregulatoren til kupevifta? Måler ingen spenning ut på pluggen til viftemotoren. Klarer man å skifta regulatoren enkelt selv og hvor sitter denne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 20, 2017 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2017 Ikke sikker på hvordan dette er bygget opp på din, om det er på 'gamlemåten'. Har du defekt formotstand så skal vifta (kun) fungere på fullt, så sant ikke også temperatursikring er defekt. Fungerer den ikke i det hele tatt så ville jeg sjekket om viftemotor går om man kopler 12V direkte på den - får da vite om det er motor eller regulering som er defekt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forus Skrevet Oktober 20, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2017 Takk for raskt svar, skal sjekke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 20, 2017 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2017 Er det denne lampa du har? Instruksjonsbok "oversetter" denne lampa ofte til katalysator/eksos relatert. Få tatt en diagnose og post feilkoden her. Skulle ikke forundre meg at du ender opp med feilkode P0401 og P0407 og evt. P0403 ;-) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forus Skrevet Desember 3, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2017 Det var en av glødepluggene som måtte skiftes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg