kansel Skrevet September 11, 2017 Rapporter Share Skrevet September 11, 2017 noen som har fikset denne selv? har googlet litt og får alt fra å bytte deler, til å sette inn ett nr i feilkodeleser, ratte helt over til begge sider og mye forskjellig. så tenkte jeg heller skulle høre her om noen kanskje hadde peiling på akkurat denne :P 01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30 35-10 - - - Intermittent har også følgende kode som kommer opp, om noen har innspill der ;) 17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Bilen er en A4 1.8 TQ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet September 11, 2017 Rapporter Share Skrevet September 11, 2017 Det ser mest ut som du har dårlig eller ustabil spenning. Kanskje dårlig batteri, eller dårlig kontakt et sted? Har du andre feilindikasjoner en de du leser ut med diagnose, f.eks. Motorlampe, ESP lampe, . . . ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kansel Skrevet September 11, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2017 ja, får motorlampe. og da har jeg tidligere bare tatt av batteripolen i noen min, så har den gått bort. så har den kommet tilbake etter en stund. kan være alt fra etter lang kjøring. til kortere tur eller akkurat når jeg starter. så ikke noe som gir direkte utslag mtp kjøring eller annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kansel Skrevet September 14, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2017 har ladet batteriet. og det holder på espenning over lengre tid. også målt dynamo. og den leverer som den skal. så spørsmålet er om det evnt er en typisk kjent kontaktfeil en plass? er jo en haug av kontakter all over :p og den indikerer jo ikke noen direkte på kodeleser :\ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet September 14, 2017 Rapporter Share Skrevet September 14, 2017 Har du slettet feilkodene og så kommer de samme tilbake? Har du lest ut feilkoder når motorlampe er på? Å ta av batteripol er ikke måten å løse problemet! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kansel Skrevet September 14, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2017 de gikk bort med å ta bort batteripolen. siden jeg var ute i gokk og ikke hadde tilgang på leser. så etter en god stund kom den tilbake. da er det lest av som du ser her oppe. og ja, ble slettet med kodeleser da. både med vcds og en delphi. men kommer tilbake etter en stund. ellers ett par som jeg ikke kan nevne stort om, siden det bare står at man må registrere seg for å få den opp i lista. koder er derimot der. så det var at en dør var åpen (logisk nok siden jeg satt med bena ut av bilen) og at ett skiltlys er gått. men alt ble selttet med kodeleser. og eneste "feilkode" som kom opp igjen med en gang, det var lyset til skiltet. så etter en stund kommer motorlampa tilbake. og da er det den -30-10 steering angle saken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg