erirob Skrevet August 9, 2017 Rapporter Share Skrevet August 9, 2017 Hei jeg kjøpte et regreim sett for ikke lenge siden men det fulgte ikke med nye bolter og muttere. Hvor kan jeg få kjøpt nye? Og motorfeste må av. Må de boltene også byttes ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 9, 2017 Rapporter Share Skrevet August 9, 2017 Bolter mm kjøper du på Møller, noen av de er nokså spesielle. Alt som er strekkbolter må byttes, dvs alt ifm motorfeste, unntatt de tre mot blokka. Husk å bytte vannpumpe samtidig som reim og strammer. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erirob Skrevet August 9, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2017 Takk! Noe spesielt sted på møller man kjøper? Må man innom en forhandler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 9, 2017 Rapporter Share Skrevet August 9, 2017 Det greieste er forhandler (delelager), de har liste over de bolter du trenger for denne jobben. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erirob Skrevet August 9, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2017 Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erirob Skrevet August 12, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2017 Får ikke vridd motoren med klokka. Skal få merkene over ett. Bilen er i fri og vrir med klokna Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 12, 2017 Rapporter Share Skrevet August 12, 2017 Ok, hvordan står merket på kammen? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erirob Skrevet August 12, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2017 Merket stod ca 1 rotasjon til på veivaksel. Fikk tilslutt vridd så nå er alt Ok! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 12, 2017 Rapporter Share Skrevet August 12, 2017 Du har låseverktøyet for veiva eller? Hvis ikke blir det umulig for deg å få timinga riktig. Hvis motor blir tungstartet og/eller bruker mer drivstoff etter skifte av reim så har du antageligvis fått "torsion value" langt utenfor spec. Den får du ikke justert uten diagnose. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erirob Skrevet August 12, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2017 Ja har låseverktøy. Er det mulig å drite seg ut med timing selv om man har det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet August 14, 2017 Rapporter Share Skrevet August 14, 2017 Er det gjort rett er nok timinga riktig, men du kan stille ganske mye på det variable kamdrevet, hvis det er langt utenfor der det skal vil du få tungstartet bil og høyt drivstofforbruk. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.