Gå til innhold

AC Renault Megane Scenic 2007


thefrenchman

Anbefalte innlegg

Og du er helt sikker på at det er rett mengde gass?

Isåfall må følgende fungere for at det i det heletatt skal skje noe som helst.
Kjølevifte, AC-kompressor magnetclutch og pressostat.
Men, du starter med å sjekke sikring for kompressor og rele. - ok?
Starter kjølevifte når motor blir varm? Da er den iorden.
Sjekk om det kommer spenning i relesokkel for magnetclutch (Både konstant og styre) og test om rele fungerer.
Hvis punkt over er ok, mål om det kommer spenning til selve magnetclutchen på kompressor.
Hvis det ikker kommer spenning til relesokker er det mulig pressostaten er defekt, sjekkes enkelt med diagnose.

Er alt dette i orden må man begynne å se på interne komponenter i AC systemet.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, og takk for fyldig svar. 

Gassen ble fylt på verksted, så jeg går ut fra at mengden er riktig. ACen er helt død, det skjer overhodet ingenting når jeg slår den på. Jeg har gått over sikringene i sikringsskapet bak batteriet, og finner ingen sikringer som er gått. Det er ingen henvisninger, symbol eller numre på sikringene, så jeg sjekket samtlige sikringer. Når det gjelder kjølevifte så går den stort sett kontinuerlig når det regner, uavhengig hvordan man kjører, utetemperatur, tomgang o.l. Motortemperatur er for øvrig konstant innenfor normalområdet. Det øvrige har jeg ikke sjekket ennå, skal levere bilen på EU-kontroll og skal be dem ta diagnose og se om det kommer noe der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår