Gå til innhold

Forbanna ubrukelige narkojævler

Ranger emnet


Logico

Anbefalte innlegg

Originally posted by TBI

 

Jeg og min tidligere nabo fikk iallefall bare ros og klapp på skuldren for å ha holdt igjen en narkis i fjor som hadde brutt seg inn i bilen min (pluss en rekke andre). Spurte politiet hva som hadde skjedd om jeg "tilfeldigvis" hadde brukket armen på stakkern i basketaket. -I selvforsvar kunne en nesten gjøre det utroligste, var svaret.

 

Det kommer tydeligvis an på hvor dyktig gjerningsmannens psykolog er, og holdningen til politifolka først på stedet..

Mulig jeg tar helt feil nå, men det virker som om hvis

gjerningsmannen kommer fra et krigsherjet land

er det stor sjanse for at han/hun blir frikjent pga.

traumatiske opplevelser...

Proff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Chevy

 

Det kommer tydeligvis an på hvor dyktig gjerningsmannens psykolog er, og holdningen til politifolka først på stedet..

Mulig jeg tar helt feil nå, men det virker som om hvis

gjerningsmannen kommer fra et krigsherjet land

er det stor sjanse for at han/hun blir frikjent pga.

traumatiske opplevelser...

 

Han var en god gammel kjenning av politiet, narkoman sådan med over 100saker på seg. 12saker stod på "hold" da dette skjedde.

Fyren ble rimelig krakilsk da jeg ikke lot han stikke av. La han i bakken og holdt han fast med en arm bak ryggen til politiet kom. Var på avhør at jeg forhørte meg om armknekking.

Tror ikke det var så veldig mange månedene han fikk heller .. men noen var det.

Hadde han blitt frikjent pga traumatiske opplevelser skulle jeg vist han hva traumatiske opplevelser er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjaa

Jada, ta og skyld på dem du, det er jo så lett for deg.

Det er jo SOLEKLART at de har gjort det, siden du så det hele osv, yeah right...

 

dust!

 

Klarer liksom ikke se meningen med dette innlegget,

blir helt satt ut av slike folk som ikke tenker før de slenger inn en post!

Det blir bare for dumt!

violin

07 VW Passat 2.0TDI Highline

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HellBound

Skulle vert som i statene..fyre løs på folk som prøver å bryte seg inn hos deg, eller stjeler noe fra deg. Hadde blitt mindre tyveri i norge da tipper eg hehe :op :o

 

Som en Pakistansk nabo sa: de burde bli dømt etter Sharia lov..

Første gangen en blir tatt for å stjele amputerer man en hånd...

Andre gangen har man ikke flere hender igjen å stjele med..

Brutalt ja, men det funker...

Proff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid det hjelper å holde igjen....

Var jo han på nyhetene som hadde innbrudd i leiligheten. Han tok fyren på fersk gjerning... Greier å låse han inne på et rom eller hva det var... Iallefall, tyven var holdt igjen i leiligheten. Eieren ringer politiet, og får beskjed om at de ikke har ressurser til å komme og hente tyven... Han fikk beskjed om å slippe han ut....

 

Eieren bestemte seg for at tyven fortjente straff, så det hele endte med at tyven måtte rydde opp leiligheten samt ta oppvasken :) før han fikk gå...

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

Ikke alltid det hjelper å holde igjen....

Var jo han på nyhetene som hadde innbrudd i leiligheten. Han tok fyren på fersk gjerning... Greier å låse han inne på et rom eller hva det var... Iallefall, tyven var holdt igjen i leiligheten. Eieren ringer politiet, og får beskjed om at de ikke har ressurser til å komme og hente tyven... Han fikk beskjed om å slippe han ut....

 

Eieren bestemte seg for at tyven fortjente straff, så det hele endte med at tyven måtte rydde opp leiligheten samt ta oppvasken :) før han fikk gå...

 

Kan det være sant det a? Kan bare forestille meg hvor fortvila jeg hadde blitt.

 

PS: du burde være ganske sikker før du engasjerer med deg et balltre...

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjipt Logico, du har min fulle sympati!

 

Angående det å holde igjen tyver, det kalles borgerarrest og er tillatt, men med forbehold! Vektere bruker denne loven(Vekterne må følge akkurat samme lov som sivile), hvis jeg ikke husker feil så går grensen ved hvor stor skade, hvor dyr gjenstand er!

Er vel noe med nasking under 1500,- og tyveri over nevnte sum!

Husker ikke nøyaktig detaljene ved hærverk(Lenge siden jeg tok vekterkurs). Når det gjelder selvforsvar, skal en kun bruke tilstrekkelig vold for å forsvare seg selv, åltså IKKE mørbanke innbruddstyven(Ja, det er fristende!)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bmw-bergen

Ikke alltid det hjelper å holde igjen....

Var jo han på nyhetene som hadde innbrudd i leiligheten. Han tok fyren på fersk gjerning... Greier å låse han inne på et rom eller hva det var... Iallefall, tyven var holdt igjen i leiligheten. Eieren ringer politiet, og får beskjed om at de ikke har ressurser til å komme og hente tyven... Han fikk beskjed om å slippe han ut....

 

Eieren bestemte seg for at tyven fortjente straff, så det hele endte med at tyven måtte rydde opp leiligheten samt ta oppvasken :) før han fikk gå...

 

HAHAHA, dritbra.

 

"Sleik golvet din slamp"knock

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man har lov til å anholde personer for bla annet nasking... regelen er at forholdet har en strafferamme på mer enn 6mnd... og som nevnt tidligere, i slike tilfeller kan alle anholde en person...

 

Før var nasking inntil 6mnd, men nå er det 6mnd + bot, dermed kan verkerne/andre holde igjen personer ved nasking...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tommeliten

man har lov til å anholde personer for bla annet nasking... regelen er at forholdet har en strafferamme på mer enn 6mnd... og som nevnt tidligere, i slike tilfeller kan alle anholde en person...

 

Før var nasking inntil 6mnd, men nå er det 6mnd + bot, dermed kan verkerne/andre holde igjen personer ved nasking...

 

Tror det skulle stemme bra det! På vekterkurset snakket dem om tall, men samme prinsipp:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med den jævla biltjuven som ble skutt på sørlandet....

han som skjøt han kan få fengsel for drap...

jeg synes at han som stjal bilen gjorde sånn at han ble drept selv...

man kan jo liksom ikke stå og notere bilnummeret når noen stjeler bilen din...

om jeg hadde hatt en hagle og noen hadde stjelt bilen min skulle de fått kroppen full av bly...

men det har blitt ett problem i norge at alle har rett til et liv og andre rettigheter selv om de stjeler, dreper, voldtar og annet faenskap....

vi trenger strengere straffer og om noen er i psykisk ubalanse, eller har hatt traumatiske opplevelser som vistnok skal være formildende skal de være på ett mentalsjukehus MINST like lenge som de hadde vært i fengsel, vi vil jo ikke ha sinnsyke og ustabile folk i nærmiljøet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår