_waldemar Skrevet Mai 31, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2017 Ja der sier du noe,men når trådstarter sier at dette er dobbeltsjekket så utelukker jeg slike ting. Så trippelsjekk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel astra Skrevet Mai 31, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2017 Fortsatt ikke sjekket slangen mellom klokka og N75 og testa om den går som den skal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mai 31, 2017 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2017 Ja der sier du noe,men når trådstarter sier at dette er dobbeltsjekket så utelukker jeg slike ting. Så trippelsjekk... Alle innstillingsmerker kan stå på sin plass, det er uhyre lite som skal til før timinga blir feil og du vil slite med tungstartet bil, hard gange og/eller økt forbruk. Eneste måten og virkelig verifisere om timinga stemmer 100% er å bruke VCDS/Diagnose. Normalt sett skal det ikke være nødvendig hvis jobben er gjort riktig og rett fremgangsmåte er fulgt. Hvis motorgangen har forandret seg, så må man sjekke opp med VCDS. Fortsatt ikke sjekket slangen mellom klokka og N75 og testa om den går som den skal. Det har ingenting med startproblemet å gjøre, men ift. feilen "Turbo overboost", så ja - det kan være årsaken. Men igjen så bør man starte med det/den jobben som gjorde at problemet oppsto. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_waldemar Skrevet Juni 1, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2017 Bør få motoren sjekket opp jo før jo heller. Blir rett verktøy for å låse av veiv og kamhjul benyttet så skal bytte av regreim være en nokså grei jobb,men om ting er bare blitt merket med "kritt" så skal det ikke mye til før det er litt i ulage. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenthagen Skrevet Juni 2, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2017 Da har jeg byttet MAF sensoren, bilen var enda varm så da vet jeg ikke om det virket, er mest når den er kald at den går i nød, men prøvde å fremprovosere nødmodus med kraftig akselerasjoner, og gikk helt fint da iallefall:) MAFen som stod på bilen var litt skitten med en del olje/kliss på seg. Venter på ny N75 og, kommer neste uke :) slangene såg hele å greie ut de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 2, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2017 Skal ikke mye møkk til før MAF gir feil signaler, men i det tilfellet kan det hende det hadde holdt å renset den. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenthagen Skrevet Juni 3, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2017 Kjøpte liksågreit ny:p Har også skiftet den ene N75 nå, den som står ved luftfilteret. Ble merkbart med at turboen laddet tidligere, før kom den ikke før 1900-2000rpm, nå kommer den mye tidligere. Men fjusker enda ved for mye gass når den er kald. Skal bytte den andre N75 også for sikkerhetsskyld. Sjekket vakumslangene pånytt, både fra den første N75, ril klokka og turboen, ingen synlige skader eller noe, ser helt greie ut. Men spør igjen om hvor stramme rørene fra intercooleren skal være? Kan rikke ganske mye på dem i koblingene. Hører jo litt suselyd når jeg gasser, og litt "dumpventillyd" når jeg girer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 3, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2017 De skal sitte ganske tight, men så lenge du ikke kan dra den av, og den sitter på plassen sin med låseklemmen på plass er det ikke noe å bry seg om. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juni 6, 2017 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2017 Kjøp nye silikon slanger til alt av vakuum. Dem originale blir morken i og sprukket når dem blir gammel. Vis det er litt lekkasje på en slange kan man få opp slike feil. Å koster ikke mye for noen meter med ny slange vis du bestiller det. Æ bruker å sette strips på alle tilkoblinger men det er nok ikke nødvendig. Du kan jo bruke en vakumpumpe med manometer og sjekke om det er lekkasje. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg