Gå til innhold

Motorlampe varsel blinker 1.4 16V 75Hk. 2003

Ranger emnet


BeeTee67

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nettopp anskaffet meg en "billig" Fabia, men har allerede fått ett varsel opp på "dasjen"  orange motor varsel lampe har lyst konstant nonen ganger, som igjen har forsvunnet etter kort stund etter stopp.  I dag begybte den å blinke, og merket dårlig "drag" fra motoren, måtte gire ned og gi mere gass i motbakke. når lampa lyste konstant, merket jeg ikke noe som helst problem!  Noen som har en ide? er det tennplugger? eller andre ting! Har også olje forbruk som det skrives om andre steder her! men vet ikke helt hva jeg skal forsøke først ang forbruk av olje. Men som jeg innledet med så er det mototvarsels lampa som blinker jeg nå sliter med.  AnyOne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike tilfeller er det kun en fornuftig ting begynne med, det er å ta diagnose. Alt annet blir et skudd i blinde ;)

Se om du finner noen nær deg i linken, http://www.bilforumet.no/topic/291109-problemer-med-bilen-trenger-du-diagnose/

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke arrester meg!  Men siden jeg er av den gamle skolen, og du rolig ikke har diagnoeverktøry, kan jeg skyte inn at jeg ville prøvd med nye tennplugger som punkt 1.

Pukt 2 er å kjøpe en ny/brukt coilpakke som er lett å smakke på. Uansett er ikke dette bortkastede penger, da disse coilpakkene er en svakhet. Selv har jeg en i reserve under forsetet. Gir det ingen bedring med coilpakke, kan du som regel bytte den om du ike venter for lenge? Sjansene for at en brukt er dårlige er nok bare noen få prosent. De koster ikek all veden nye heller.

Men som Quattro73 sier er det nok på plass med en diagnose, uansett. Mulig at feilkoden også må slettes. DEt kan man også gjøre uten diagnoseutstyr. Det er en prosedyre på dette i verkstedshåndboken om du finner den.

Jeg fikk oppskriften på en NAF-testestasjon som fant det i en Autodatabok.

 

Men jeg må innrømme av jeg også investerte i dignoseutstyr til tusenlappen. Biltemas fungerte. Siden jeg har to slike biler, fant jeg det lønnsomt.

Men det er heller ingen stor sak å få gjort dette ho en på forumet her eller på et verksted. Fort gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår