Gå til innhold

Lekkasje under hanskerom passat 1999

Ranger emnet


larseko

Anbefalte innlegg

Hei, i løpet av sommeren har jeg blitt var at det noen ganger har runnet vann ned på gulvet på passasjersiden, rett på teppet. Jeg vet ikke om det er vått under teppet. Først tenkte jeg det var det vanlige problemet med vann under batteri/ECU i motorrommet, og jeg har renset opp en del rusk der, men nå ser det til og med ut til å piple ned noen dråper etter noen dager med tørt vær (det er imidlertid dogg om natta, så teoretisk kan det kanskje dryppe ned noen dråper derfra?). Før i sommer har jeg ikke merket noe til dette, men nå har det altså vært regelmessig. Før i sommer har ikke vært fungerende ac på bilen, som jeg fikset tidlig på sommeren. Jeg går ut fra at det ikke kan være noe i forbindelse med den som kan forårsake lekkasje inn i bilen? Vann i forbindelse med ac renner jo ned fra motorrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje være en liten lekkasje på dreneringa til AC'n, da kan det lekke inn i bilen, avhengig av konstruksjonen på anlegget.

 

Ellers kan det også være varmeregisteret, men det kjenner du fort hvis du smaker på vannet, er det søtt er det kjølevæske. Husk at kjølevæske er giftig så bare dytt fingeren nedi og ta en dråpe på tungespissen og ikke svelg det.

 

For å sjekke etter andre utvendige lekkasjer tar du enkelt hageslangen og spyler MYE på frontruta og ned mot dreneringa. Sjekk samtidig for tette/utette dørlister.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår