Gå til innhold

4008 som rykker/nykker under kjøring

Ranger emnet


Sejohnstad

Anbefalte innlegg

Har en 2015 mod peugeot 4008 som nykker/rykker ved gjevn kjøring og ved oppbremsing på gir, virker som om det gir seg når AC blir slått av. Merkeverksted Bekrefter min opplevelse av bilen, men finner ingen feil eller feil meldinger. De mener at dette er bilens

Egenskaper.

Dette vil med andre ord si, bilen "jukser" når bilens AC er på.

Er det andre der ute som opplever noe lignende?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nykkinga jevn og heletiden? Flere ganger ila. 10 sek. eller kommer det et nykk en gang innimellom?

 

Mistenker at det du kjenner er drivkraftforskjell når AC kobler inn/ut, og det samme ved motorbrems, med AC på blir det mer motstand og dermed litt bedre motorbrems og når AC kobler ut forsvinne den "ekstra" motorbremsen.

Hvis det er tilfellet, så er det ingenting å gjøre med - annet enn å kjøre med AC utkoblet.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte kjenner du den da?

 

Joda, AC kan koble inn/ut ganske hyppig nå på sommeren - opptil flere ganger på ét minutt.

Jeg har opplevd akkurat det samme som du beskriver her på to biler, en Ford Mondeo og en Ford Transit - så det er overhodet ikke umulig at det er det samme du kjenner.

Hvis de har testet en demobil og det samme er der, er siste setning i mitt forrige innlegg enda sterkere.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Har ikke tellt antall nykk pr.minutt, men det varrierer noe. Kan ikke huske dette var noe problem da bilen var ny, kan heller ikke si at det er mindre om vinteren.(er jo nesten vinter hele året nå).

Har tatt kontakt med NAF, håper de kan gi meg et forståelig svar.

Tusen takk for gode svar/erfaringer Jesper1201.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår