Gå til innhold

Startsperren stopper motoren.

Ranger emnet


TordH

Anbefalte innlegg

Hei har en audi a4 b5 1995 med 1.9tdi som har en feil med startsperren.

når jeg starter bilen så stopper den med en gang og startsperre lyset begynner å lyse. får start ca 1 av 50 gang.

Har nå koblet en bryter rett på startern sånn at jeg får bilen igang men å sette på tenningen og trykke på knappen.

noen som har hatt dette problemet før eller vet hva det kan være? vill helst ha det i orden sånn at jeg kan bruke nøkkelen.

 

Takk på forhold! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter en spole rundt tenningsnøkkelen som kommuniserer med chip i nøkkel.

På noen (eldre) modeller er kontakt presset på, og noen har hatt godt resultat med å lodde over kontaktene, enten til spolen, eller kontakt inn på startsperre boksen  i den andre enden. Kan også hjelpe å bare trekke kontakt inn i den andre enden.

Om problemet vedvarer bør man kjøpe ny spole.

 

Siden du ikke får startsperre feil ved bruk av start-knapp, er det imidlertid sjanse for at  problemet sitter et annet sted; så som dårlig tenningslås, men det kan kanskje også tenkes at spolen ikke klarer å kommunisere med chip i nøkkelen når nøkkelen vris til startposisjon.

 

 

IMGP2218.jpg


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får feil noen ganger med startknappen men får det mye mer hvis jeg bruker nøkkelen.

Har prøvd 3 nøkler og alle gir samme respons så trur ikke det sitter i nøkkelen

.

 

Har skrudd fram tenningslåsen men klarer ikke helt å forså hvor jeg skal lodde. Kan du prøve å forklare litt enklere så kansje en amatør som meg forstår det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår