Gå til innhold
Bilforumet.no
GT-gutten

Midlertidig bunnpanne fiks

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Bunnpanna på Opel GTen min lekker olje, og ettersom at dette er en bil som bare vil bli kjørt på fine sommerdager, tenkte jeg å fikse det med noe enkelt som jeg bare kan smøre på på utsiden av bunnpanna. Noen her som har gjort det før? evt hva som funker best? Ser folk som bruker permatex fast cure epoxy osv... noen som vet om gode midler å bruke? potensielt fra biltema? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av bunnpanna og rengjør veldig godt bruk tynner eller lignende. bruk trykkluft der sprekken er så du får ut dritten der. Dra på bilexstra kjøpe to komponent epoxy.
Bruk den på innsiden og utsiden der sprekken er.
Den tåler opp til 150g som holder i massevis.
Har brukt den selv. Men rengjøringen er avgjørende her hvor nøye du er.
Holder i mange år om det blir gjort ordentlig jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du veldig nøye med rengjøring og passer på at bunnpanna er helt tom for olje, skal det la seg gjøre å få det tett fra yttersiden alene, men du burde uten tvil fikse det permanent.

Enten ny bunnpanne eller få sveiset igjen sprekken/hullet/skaden av noen som kan sveise tynnplat.

Hvor lenge quick fixen holder avhenger av grunnarbeidet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.