madselias Skrevet Juli 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2016 Hei. Har en Opel Astra T98/NB, 1,8l, 2000-modell som ikke gikk gjennom EU-kontrollen... Spørsmålet er, er disse tingene dyrt å fikse? Jeg har en kamerat som kan det meste av de første punktene, og det er vel relativt greie ting det? Her er lista: 1.1.11 Bremserør- Rør skadet eller sterkt korrodert, høyre fremme og venstre bak 1.1.14 Bremsetromler, bremseskiver- mer enn 25% rust på en side av bremseskive bak 2.1.1 Styreinnretningens tilstand- for stor slitasje på snekke/tannstang, Ytre høyre 5.3.1 Fjærer og stabilisator- Fjær eller komponent til fjær skadet, begge sider bak. 5.3.1 Fjærer og stabilisator- Stabilisator, for stor slark i foringer eller kuler, venstre fremme 6.2.1 Tilstand (førerhus og karosseri/påbygg)- skader, defekter, korrosjon i bærende elementer. Begge sider, bakre, kanaler. Det er særlig det siste punktet jeg er fryktelig redd for, noen som har peiling? Mulig jeg har en fyr som kan sveise litt og kanskje ta det, men er det dyrt i deler og verksted? Noen som vet ca. utlegg dette kan bli i deler? Særlig det siste punktet er jeg redd for, og 2.1.1 da jeg ikke vet hva det er.. Tusen takk for hjelp. Hilsen stresset student som har lyst å ha bilen videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Juli 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2016 Om du har lyst på en ny bil så har du en gylden mulighet nå :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2016 Solgte en gammel Astra 2000 modell i fjor sommer for 13 tusen. Så det er nok ikke verdt å fikse på det om du ikke kan gjøre det meste selv. Selg den som den står og bruk det som blir igjen på en ny bil. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juli 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2016 Det er nok 3,5-4t jobb med alle punktene foruten 6.2.1, så det er snakk om +/- 4'000,- (ca.) før deler som fort kan bli på 4-5'000,- (litt avhengig) også kommer rusta på toppen som du fort kan regne en 3-6'000,- på (avhengig av størrelse og omfang). Jeg hadde ikke giddi og kosta på denne bilen det. Selg bilen som den er og legg heller resten av pengene i en ny bil. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blazer85 Skrevet September 8, 2016 Rapporter Share Skrevet September 8, 2016 Ville fikset den. Legger du ut f.eks. 6-8000, så har du bil i min 2år. Det blir ca.350 kr pr.mnd, Da har du billig bil, klart det lønner seg. Hvis du regner at bilen er nedskrevet til vrakpant verdi, så er alt du legger ut på bilen det det koster å ha bil pr.mnd. Verdien på bilen er da helt uinteressant. Du kan legge ut ganske mye på en nedskrevet bil, og det vil likevel lønne seg i forhold til å kjøpe en ny brukt. Det er mange som vil si at du legger ut mer enn bilen er verdt, men da har de ikke skjønt regnestykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet September 9, 2016 Rapporter Share Skrevet September 9, 2016 Blazer85, får han samtidig garanti for at denne gamle bilen går fullstendig feilfritt i 2år til? Sjansen for at den trenger rep. i mellomtiden er overhengende stor ;) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.