Jump to content

Yaris fusker og stopper når den blir varm

Rate this topic


Cholchs
 Share

Recommended Posts

Jeg har nettopp kjøpt en Toyota Yaris 2000modell som nettopp er EU godkjent og kun har gått 77.000km. Den fungerte greit den lille turen når jeg prøvekjørte den hos selger, men på vei hjem begynte motorlampa å lyse. På diagnose viste den feil på lambdasonde. Plutselig stoppet bilen når den ble varm å ville ikke starte før den ble kald igjen. Bilen var på diagnose igjen og da viste den feilkode på luftmengdemåler. Denne ble byttet og bilen kjørte i 20 min uten problemer før den begynte å fuske og stoppet igjen. Er det noen som har vært borti noe lignende? Når jeg prøver å starte bilen etter stopp er den helt "dau", altså bilen starter men det skjer ingenting når man trykker på gassen, den bare fusker/rister og stopper etter 15-30 sek...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Omega2000
      Min Opel Vectra 1,9 diesel  (2005 modell) stopper brått etter at motoren har gått ca 15-20 minutt. Den starter ikke umiddelbart, men etter å ha stått i ro ca 30-40 minutter starter den på nytt. Deretter stopper den brått etter 15-20 minutter.
      Jeg antar det er noen kloke hoder her inne på forumet som har ei formening om hvor man skal begynne å lete etter feilen? 
       
    • By OsloVolvo740
      Min Volvo 740 stoppet på motorveien i 70 km/t . Jeg fikk ikke start på bilen igjen. Jeg har byttet rotor, fordelerlokk og kjøpt nye pluggledninger. Alt det elektriske fungerer. Når jeg prøver å starte bilen kommer det flammer ut av forgasseren . Jeg har tatt av registerreimdekslet å sett at registerreimen er hel . Videre har jeg målt kompresjonen i sylinderne . Det var avvik på de 2 innerste sylinderne . Tørr test var sylinder nr1 14 bar , S nr 2 13 bar , S nr 3 7,5 bar, S 4 7,5 bar . Våt test med innsprøytet olje . S nr 1 14,8 bar , S nr 2 13,5 bar , S nr 3 9,5 bar , S nr 4 8 bar . . Oljen er svart . Kan ikke se at motorblokka har kokt. Det tyder på at det det ikke er kjøleveske i oljen eller at toppakningen har kokt . Det er 5 år og 21000 km siden jeg har byttet registerreim. Etter boka skulle jeg ha strammet registerreima nå . Kan registesterreima ha hoppet over et hakk ?  Kan jeg prøve å stramme reima selv om den stoppet eller må reima innstilles på ny ? Ville ikke en slakk registerreim kommet med forvarsel ? Jeg har også tenkt på at termostaten kan være ødelagt . Kan det være selve fordeleren som er ødelagt ? 
       
    • By knuba
      Jeg har en Volvo S40, T5 automat, 2005 - modell som oppfører seg rart. Den fusker når jeg gir litt gass til 3/4 gass, nykker, og noen ganger dør ut noen tideler, før den kommer tilbake igjen for full rulle (1, 2 og 3 gir). Fusker ikke på full gass, går som ei kule :-) Når jeg kjører i 5 gir på motorveien og gir litt gass til 3/4 gass så skjer det samme, men når jeg kjører på cruisekontrollen fusker den aldri. Har aldri opplevd fusking da, selv om jeg gasser manuelt på cruisekontrollen. Girer også raskere ned da. Merkelig.... Har byttet gasspedal (elektronisk) to ganger, men det har ikke endret noe som helst. Jeg har hatt bilen på verksted 3-4 ganger for dette problemet uten at noen av de har funnet ut av dette. Det vises ingen feilkoder når verkstedet kjører diagnose, og i følge et automatgirverksted så fungerer kassa som den skal.  Noen som har noe tips til meg angående dette?
    • By Bono
      Har problem med at i min Audi jukser og noen ganger stopper. Har byttet coil, bensinpumpe og bensinmengdefordeler. Virker som den ikke får bensin.
      Ønsker tips på hva det kan være?
    • By olivergjerde
      Hei
      Ford F150 Lightning SVT 5.4l, 2004 mod
       
      Har problemer med at bilen fjusker ved gasspådrag, starter ved ca 3500rpm og gir seg ikkje. Kan virke som den kutter ut på noen sylindere og fortsatt prøver, men er ekstremt redusert effekt..lugger, hoster og durer/rister. Ellers ved vanlig kjøring går den helt uten problem. 
      Har byttet veivsensor, kamsensor, maf sensor og feilsøkt i utallige timer..
      Hadde feilkode på «mager blanding» før, men den forsvann ved bytte av veivsensor, men problemet er fortsatt tilstede uten noen form for bedring..
      Problemene oppstod i hovudsak etter understellsbehandling, men kan ikke finne noe som kan tyde på feil under bilen helder.
      Coiler og tennplugger ble byttet litt i forkant av understellsbehandling, og bilen jekk som bare det. Har en liten mistanke på at det kan være coiler som kan være dårlige, evt har brent seg...so lurer på og bytte tilbake til dei forrige for og se om problemet forsvinner?
      Noen som kan ha noen forslag til hva som kan være galt? 
       
  • Populære emner nylig

  • Recent Achievements

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy