Gå til innhold

Passat 1.8T 97modell veldig treg.

Ranger emnet


Stian Andre

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Passat 1.8T 97 tiptronic som er skikkelig treg. (Ja er klar over att disse motorene ikke er noen jetmotor). Er AEB motor, som jeg tror alt er orginalt untatt luftfilter som er innsatsfilter fra kn. ( som er nylig renset og oljet). Av og til på tomgang så sviver den på 0,5 omdrininger, og av og til normalt. Ingen sammenheng om den er varm eller kald. Men når jeg kjører som en kjerring, så virker den helt fin ut. Men er med en gang jeg gir litt mer gass så merker den lugger litt, og klatrer veldig tregt opp over omdreiningene. Skulle sette på dump, så hørte den slapp ut godt med trykk, men d var kun for og teste, så den orginale står på. Føles ut som jeg kjører en treg 1.6 liters motor uten turbo. Har feilsøkt, og det kommer ikke opp noe (kun G62, men har byttet denne uten forandring). Føler også att den bruker litt mye besin i følge tankmåleren, men ikke i forholdt til kjørecomputeren. Kan også nevne lmm er helt ny uten forbedring. Vett det er mange tråder der ute ang dette problemet, men finner ingen som skriver om problemet blir fikst, eller hva det var som fikset det. Noen som kan gi meg noen tips på hva jeg kan teste ut? Er ikke helt inne i turbo motorer, så trenger helst plassering på diverse ting jeg bør prøve.

Stian Andre`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den starter å lugge så fort du belaster den så er det typisk feil med tenning, så jeg ville sjekket coil, plugger og kabler.

 

Ang tempføleren din G62, så veit jeg det er flere VAG modeller som bruker 2 stk (G62, sitter montert på motor / G82 sitter ved radiator). Mulig at du kan ha skiftet feil, siden dem ser helt like ut bortsett fra fargen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første du kan prøve er å kaste Kn filteret ut av bilen. Sette på original innsatt filter/boks.

Hjelper ikke med ny lmm om kn filteret tar knekken på den.

 

Orginal boksen står på, er kun innsatsfilteret som er fra kn. Men når jeg trekker ut stikket på lmm, så dauer bilen. Da vil vel det si den funker?

Stian Andre`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den starter å lugge så fort du belaster den så er det typisk feil med tenning, så jeg ville sjekket coil, plugger og kabler.

 

Ang tempføleren din G62, så veit jeg det er flere VAG modeller som bruker 2 stk (G62, sitter montert på motor / G82 sitter ved radiator). Mulig at du kan ha skiftet feil, siden dem ser helt like ut bortsett fra fargen?

 

Ok, får prøve og bytte den andre tempføleren og se. Har ikke sjekket om feilmeldingen er der etter jeg byttet G62. Kan legge til en liten endring, og det er att når bilen er kald, så er den faktisk mye slappere i fisken, enn etter ett par min med kjøring. Men tester tempføleren først. Hvis det er feil på coiler, så ville vel dette komt opp i feilsøkingen? Er ikke akkurat gratis og bytte coiler hvis det ikke er de.

Stian Andre`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår