solo- Skrevet Juni 13, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2016 Måler 13 volt over batteriet i dag når tenningen er på. Fikk 14,4 volt i går. Noen som har tanker på hva som kan være galt? Var rett over 12 volt før helgen, men kom seg litt etter motorvask. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 13, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2016 Med motor av bør du lese av 12,6v eller mer. (Motor må ha vært av i minst 15min) Med motor på bør du ha 14,4v, men ned til 13,8v er akseptabelt så lenge den går opp til 14,4v ved litt økning i turtall. Over 14,5v skal ikke forekomme. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solo- Skrevet Juni 26, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2016 Ligger på rundt 13,47 volt over batteriet nå.. Har bestilt time hos Møller i Horten så får håpe de finner ut av det. Prøvde å skru ut dynamoen men fikk den ikke ut. Har mistanke om at man må ta bort støtfangeren for å skru denne ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2016 Med motor på eller av? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solo- Skrevet Juni 27, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2016 Dette er med motoren på. Snakket med Møller nå, de sa at det nødvendigvis ikke var gale tall, men anbefalte meg til å bytte ut batteriet med et nytt batteri av samme type. Så kanselerte timen, og tenker at jeg skal kjøpe meg nytt batteri isteden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 27, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2016 13,47v på tomgang er mindre enn ønsket, men hvis den stiger opp til 14,4v ved litt turtallsøkning så er det ikke noe problem å kjøre med det en stund til. Nytt batteri vil kun hjelpe deg hvis batteriet du idag har er dårlig, er det tipp topp er det ikke noe vits å kjøpe nytt, enda. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg