sentralfyr Skrevet Juni 3, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2016 Hadde Golfen på Eu og fikk beskjed om at Co var alt for høy. Har en billig feilkodeleser som kommer med feilkode 635 som jeg ikke finner ut hva er og feilkode 537 som er noe med oxygen sensor Har prøvd å koble fra Lamda sonde uten noe som helst skjedde, men jeg er usikker på om det i det hele tatt skal skje noe. Tar gjerne imot tips Fant noe på nett som sier dette her: 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation: Upper Limit Possible Symptoms Lambda Control inactive Engine running rough Possible Causes Wiring and/or Connector(s) from/to Lambda Sensor(s) faulty Lambda Control/Sensor(s) faulty Injector(s) faulty/blocked Fuel Pressure Regulator faulty Fuel Pump faulty Fuel Tank empty Vacuum/air leaks Possible Solutions Check Lambda Control/Sensors Check/Repair Wiring and/or Connector(s) from/to Lambda Sensor(s) Check/Replace/Clean Injector(s) Check/Replace Fuel Pressure Regulator Check/Replace Fuel Pump Check Fuel Level Vacuum/smoke test hoses/valves and replace leaking ones 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation: Lower Limit Possible Symptoms Lambda Control inactive Engine running rough Possible Causes Activated Charcoal Filter Solenoid Valve 1 (N80) leaking/sticking Injector faulty (not closing completely) Fuel Pressure Regulator faulty Possible Solutions Check/Replace Activated Charcoal Filter Solenoid Valve 1 (N80) Check/Replace/Clean Injector(s) Check Fuel Pressure Regulator Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbo Skrevet Juni 3, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2016 Vet ikke nok om dette, men jeg har hørt om luftmengdemålere som melder pass, for så vidt antydet over. Har du brukt uoriginalt luftfilter, ville jeg mistenkt den ytterligere. Luftfilter som er igjengrodd? Ryker den av eksosen forresten? Bruker den olje? Slikt gir også signal om for høy CO. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 3, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2016 00635 - Oxygen Sensor Heating Circuit Oppvarminga av sonden fungerer ikke, og siden du har 00537 i tillegg er det nærliggende å tro at sonden er defekt. Torbo reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sentralfyr Skrevet Juni 4, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2016 Vet ikke nok om dette, men jeg har hørt om luftmengdemålere som melder pass, for så vidt antydet over. Har du brukt uoriginalt luftfilter, ville jeg mistenkt den ytterligere. Luftfilter som er igjengrodd? Ryker den av eksosen forresten? Bruker den olje? Slikt gir også signal om for høy CO. Takker for svar Nytt luftfilter, ryker ikke noe, bruker ikke olje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sentralfyr Skrevet Juni 4, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2016 00635 - Oxygen Sensor Heating Circuit Oppvarminga av sonden fungerer ikke, og siden du har 00537 i tillegg er det nærliggende å tro at sonden er defekt. Takker for svar!! Da er det vel bare å handle ny Lamda,da??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sentralfyr Skrevet Juni 4, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2016 Prøvde å ta av kontakten til luftmengdemåler, og ingen endring skjedde, Tenkte å måle strømtilførselen og lurer på hvor mye strøm det skal måles på hver enkelt kontakt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbo Skrevet Juni 4, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2016 00635 - Oxygen Sensor Heating Circuit Oppvarminga av sonden fungerer ikke, og siden du har 00537 i tillegg er det nærliggende å tro at sonden er defekt. Det høres logisk ut.. Men når motoren er skikelig varm burde CO-en gå ned? Men er er vel bare gjort en måling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Juni 4, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2016 Motor vil (stortsett) gå på standard verdier når LMM eller Lambda ikke fungerer, men ikke alltid, spørs på hva ECU oppfatter fra de respektive komponentene. Takker for svar!! Da er det vel bare å handle ny Lamda,da??? Jupp, jeg hadde nok startet der siden du har to feil på sonden. Kan aldri garantere noe, men jeg vil tro det løser problemet ditt. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sentralfyr Skrevet Juni 30, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2016 Lambda er byttet og CO har antagelig gått ned, bilen gikk igjennom EU kontrollen. Til de som ikke har byttet lambda tidligere, så er det egentlig en grei jobb. så lenge man får løsnet den. Det er sykt trangt å komme til. Jeg selv ende opp med å kjøpe meg "kråkeføtter"http://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/handverktoy/pipeverktoy-og-piper/spesialpiper/nokkelsett-krakefotter-135535/ og brukte masse WD40, samt at jeg prøvde å vri litt frem og tilbake på Lambdaen. Da jeg endelig fikk løsnet Lamdaen og fikk mulighet til å skru, kjentes det nesten ut som om jeg hadde dratt av gjenger, fikk bare skrudd ut litt av gangen med mye kraft. Anbefaler å kjøpe en pipe som er beregnet for Lamda. Har fortsatt feilkode 635 og får ikke slettet den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbo Skrevet Juni 30, 2016 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2016 Er det ikke to sensorer på denne tro? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.