Gå til innhold

Fusking ved lavt turtall og belastning, trimmet forgassermotor

Ranger emnet


Jesper1201

Anbefalte innlegg

Bra! Det er vel sjans for at 12 volt ikke går bra? Men greit å få testet.

 

Har du "blåcoil" forresten? 

De pleier å være ganske solide, men "rødcoil" med formotstand er uslitelige. 

Noen bruker blå for å henge godt med på høyere turtall, men det er vel mye en smak sak her.

 

Fikk du prøvd annen kondensator forresten? Et lite overslag i den kan gi "napping". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal teste den med 12v jeg, så ser vi fort det.

 

Nei, kjører ikke med blå Bosch men tilsvarende i svart. Den påstås å ha samme spesifikasjonene.

Nei, har ikke testet med en annen kondensator, den fordeleren jeg hadde liggende finner jeg ikke... hehe.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller ikke blitt rik på "finnerlønn", da jeg vet jeg har mye rart, men å finne ting når jeg trenger et er alltid verre! Ryddet i garasjen i går, og da fant jeg ting som jeg måtte kjøpe to ganger...  men så har jeg i reserve, for å ta det positive..1-winking.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Kan oppdatere denne, så får andre med samme symptom svaret.

 

Det var kondensatoren som var i ulaget. 

 

Den kom seg igjen og fuskinga forsvant før/under banekjøring 21. mai så tenkte ikke noe mer på det. I begynnelsen av juli ble motor solgt og i slutten av juli engang tok kondensatoren kvelden hos nye eieren. 

 

Så, Torbo - du var inne på rett spor allerede i #2 ;) 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Sjelden feil, men lunefull på linje med coilen. Sjekket ut en Volvo PV i kveld, og der var det "missing-coil"-problemer.

Jeg ba eieren ha med en i reserve om fuskinga skulel øke. Jeg skjønner at jeg burde anbefalt kondensator også!

 

En annen ting med den Volvo-motoren er at den går tungt rundt!? 

 

Det har jeg ingen forklaring på. Den gikk lett etter overhaling for to år siden....

 

Man kommer jaggu borti mye rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår