Gå til innhold

Forskjellige klimapanel?

Ranger emnet


Trondsen92

Anbefalte innlegg

Er bare de to variantene på B8, hhv. to sone og én sone. 

Jeg vet ikke om det holder å bytte kun den enheten du har bilde av, men du må uansett inn og kode det etterpå.

Ang. setevarme så blir de operert helt likt, et trykk og du får maks effekt, to trykk og du har middels effekt, tre trykk og du har lavest effekt. Helt likt på begge enhetene. 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg er litt tett i toppen, men jeg skjønner ikke helt hvordan det kan bli 2 temperatur soner i bilen? 

 

F.eks, setter man den ene på 20 og den andre på 30. Det blir vel 25 grader i bilen da? :P Kanskje 20/30 grader rett foran lufteventilen, men temperaturen i bilen vil vel bli i midten av det man setter? 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare luften ut av dysene som vil ha forskjellig temp, jo lenger bak i bilen jo mer utgjevnet blir det. Ja, snittemp. i bilen vil bli høyere enn den laveste stilte temperaturen.

Tro det eller ei, det er ganske effektivt, men ville aldri i verden brukt så mye penger på å ettermontere det.. 

 

Både estetisk og praktisk siden jeg ofte kjører med madammen som vil ha det varmere enn meg.

Men leste litt rundt og man må ordne med sensorer og omkoding og diverse.. Blir nok å koste for mye for at jeg ville orket det..

Takk for innspill:)

 

Alle sensorene sitter der allerede så vidt meg bekjent, for de brukes til å lede luften opp/ned osv. Koding derimot kommer du aldri unna når noe skal ettermonteres.

Men som jeg nevnte, jeg er usikker på om det kun er klima panelet du evt. måtte bytta.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår