Buster1 Skrevet Mars 23, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2016 Har en opel vectra c 2004 mod den tar ikke gassen hele tiden går fint på tomgang når den fusker gir jeg ful gas da går den normalt igjen. har byttet plugger, bensin filter, rengjort innsug da ble bilen bedre fusker ikke så ofte. får feil koder p0100-06 p0301-01 p0170-11 u2103-70 p0130.11 p0030-08 p0130-04 har byttet lambda sonden også lurer litt på denne siden den er kjøpt på biltema og skjøtet ledningene. er det noen som kan hjelpe meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 23, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2016 Er det bensin? Ville ha slettet alle feilkodene og se hvilke av de som kommer tilbake. Om den fusker, så blir det fort mange følgefeil. Har ikke akkurat lest mye positivt om lambdasondene fra biltema, så det skulle ikke forundre meg om den bare gjør saken verre. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buster1 Skrevet Mars 23, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2016 Ja det er 1,8 l bensin motor. kjørte en tur nå da fusket den ikke dette er noe som kommer å går blitt sjeldnere etter at renset innsuget. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsi-power Skrevet Mars 26, 2016 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2016 Hei. Går ut ifra at du har samma motor som meg. 1.8 16v Z18XE. Da har du elektronisk gasspjeld. Dette fikk jeg opplyst av Opel at gikk an å kalibrere. Dette kan kun gjøres om bilen går som den skal på tomgang. Hvis du føler gasspedalen ikke reagerer korrekt med motoren ville jeg hørt hva verksted hos deg vilel tatt for en slik kalibrering. Ellers fant jeg dette på feilkodene du oppgav: P0100 - Mass or Volume Air Flow `A` Circuit (Luftgjennomstrøming Luftmassemåler) P0301 - Cylinder 1 Missfire Detected P0170 - Fueltrim Bank 1 Malfuncion U2103 - Fewer Controllers On Bus Than Programmed P0130 - O2 Sensor Circuit Bank 1 Sensor 1 P0030 - H02S Heater Control Circuit Bank 1 Sensor 1 De fleste feilkodene går på sylinder 1. Ta en sjekk på denne? Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buster1 Skrevet Mars 27, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2016 Tusen takk ja jeg har den samme motoren men feilen min kommer å går så Opel verkstedet her mener det er lambdasonden jeg har bestilt den så får jeg prøve å bytte å se hvordan den blir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buster1 Skrevet April 1, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2016 Til alle der ute byttet lambdasonden jeg kjøpte på biltema med en original nå er motoren som ny ingen feilmeldinger eller fuksing mer. så min anbefaling til alle som leser dette styr langt unna Biltema Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsi-power Skrevet April 1, 2016 Rapporter Share Skrevet April 1, 2016 Biltema her knall på mye men alt innen tenning og sensorer er det greit å kjøpe originalt eller av litt bedre kvalitet. Bra du fikk bilen til å gå skikkelig igjen :D Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg