esolh Skrevet Februar 28, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2016 Hei, jeg har fått opp feilkode P0171 (-52) på min Opel Astra 2005 1.6 GTC (Z16XEP) Opel-merkeverksted ønsker å gjøre følgende: Nedre innsugingsmanifold, pakning, utskifting - inkl. rengjøring av EGR-kanal i innsugsmanifold Er dette strengt talt nødvendig å skifte ut innsugsmanifold? Trodde det bare skulle være nødvendig å skifte pakning ved demontering. Er det noe annet jeg kan gjøre for å prøve å fikse selv? Gjør heller et forsøk på 4-5 timer jobb med å fikse selv hvis det er mulig. Noen kyndige som kan hjelpe / gi tips? På forhånd, takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 28, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2016 Om du ikke kan finne noen vakuumlekkasje som gjør at motoren suger "falsk luft" etter lufmassemåler,så er det vel rengjøring av EGR kanal som er nødvendig. Innsugmanifold må kanskje av for å klare dette slik som Opel beskrive. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esolh Skrevet Februar 28, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2016 Er dette en jobb som kan gjøres på hvilket som helst annet verksted enn merkeverksted? Opel vil ha 4000 for jobben. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esolh Skrevet Februar 29, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2016 Takk for svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Februar 29, 2016 Rapporter Share Skrevet Februar 29, 2016 Et hvilket som helst verksted bør kunne gjøre en slik jobb. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg