Gå til innhold

Blinklys blinker hurtig..

Ranger emnet


Froddi

Anbefalte innlegg

Hei.

Min S6 2000 modell blinker hurtig på blinklys til høyre. Det er ikke en pære som er gåen. Blinklyspæren bak lyser med en liten glo i takt med blinklys.

Har tatt ut nødblink og åpnet denne og sprayet litt. Har forstått det slik at blinklys rele er integrert i nødblinket på min Audi. Alt til ingen nytte. Har også prøvd å bytte ut med to andre nødblink knapper, men det er dessverre  akkurat likt. Nødblinken funker fint, blinklys til venstre er ok.....men til høyre blinker det hurtig ( og kun en lite glo i høye baklykt.

 

Hva er problemet ? Er det noen andre releer i f.eks sikringsboks etc som må byttes.?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ekstra støpsel i henger kontakten, ta den ut.

 

Ligg en mikrobryter inni kontakten til henger..pitteliten..se nøye inni der.

Spray den med el-spray og trykk den inn mange ganga med et flatt skrujern.

 

Hjalp hos meg da den hang..

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sprayet og trykket på microbryter inni tilhengerfestet. Jeg har dog ikke åpnet opp, bare dusjet spray og klikket på micro tappen mange ganger. No luck so far !

 

Tror problemet ligger i releet i nødblinken...selv om jeg har prøvd med to andre. Disse to hadde ikke nøyaktig samme delenr som min, men de oppførte  seg akkurat likt da jeg koblet de til. Kun hurtig-blinking til høyre og normal til venstre. Delenr på min nødblink er 4B0 941 509C. Den ene av de andre kunne jeg ikke lese hva som stod på. Den andre hadde ni pinner med dele nr 4B0 941 509N fra en Audi A4.

 

Ved nødblinken på blinker alt som det skal...også høyre bak. Så pære og kontaktflater må jo være iorden. Dessuten blinker det  to ganger som bekreftelse på elektrisk dørlås på nøkkel. Hmm   merkelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ok på min og på nødblink, og blinket hurtig ellers.

var kontakten hos meg da..hmm

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår