Gå til innhold

Golf 4 fusker

Ranger emnet


landrange

Anbefalte innlegg

Dette temaet har nok vært skrevet om her før, men prøver jeg også, har kjøpt en 98mod Golf 4 1,6 til min sønn. Fikk den billig pga måtte bytte clutch og på første prøvetur etter clutchbyttet fusker/lugger motoren ved gasspådrag. Har søkt etter tips på nettet og bl.a prøvd å dra ut pluggen til Lmm, men da gikk det nesten ikke an å kjøre. Den går helt fint på tomgang, og den kan kjøres greit hvis man gir gass forsiktig, men når vi gir mer gass så fusker og rykker den ganske mye. Kan det være så enkelt som tennplugger/kabler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være plugger, pluggledninger, fordeler, eller coil.

For å sjekke mulig overslag kan du ta enn spruteflaske med vann og spraye litt på tenningsdeler etter tur mens motor går på tomgang. Om det er noe sprekker i coil eller fordeler så vil motor gå dårlig eller stoppe når det blir fuktig.

 

Sjekk også om det er brudd i plastrøret for veivhusventilasjon. Det kan gi falsk luft som ikke LMM vet om.

 

Får du noen feilmeldinger med diagnose, eller lyser motorlampa?

 

..


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, skal sjekke dette. Nei har ikke tatt noen diagnose og det lyser ingen motorlamper av noe slag.

Etter hva jeg kunne se da jeg holdt på med clutch så det ut som det var litt plundrete å skifte tennplugger, tenkte det kanskje kunne vært greit å bytte de også.

Skal ringe Auto E18 VW verksted i morgen og høre om de har byttet plugger, bilen har vært servet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden dro avgårde på hyttetur i dag, jeg var og fyllte opp tanken i går og da fusket den ikke på vei til bensinstasjonen men fusket litt på vei tilbake. Bilen har fusket litt på vei opp til hafjell. Jeg får sjekke motoren når han kommer hjem. Det kan jo hende at en langtur vil hjelpe siden bilen har stått en stund og tidligere vært kjørt av en eldre dame. Jeg byttet olje og filtre etter at jeg byttet clutch, byttet også bensinfilter, det så ut som det ikke var byttet på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår