Gå til innhold

landrange

Bruker
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om landrange

  • Bursdag 03/06/1965

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    XJ6
  • Biltype (eks Audi)
    Jaguar
  • Årsmodell (eks 1995)
    1985
  • Motor (eks 1.6)
    4.2
  • Fylke
    Oslo

Contact Methods

  • Bosted
    oslo

landrange's Achievements

  1. Har slitt lenge med at når men starter bilen, en C3 1,4 hdi med halvautomat, så kommer det en pipelyd og feilmld i displayet, "faulty antipullotion" og motorlampesymbolet ved siden av speedometeret lyser. Fikk lest av feilkoder på eu-kontroll og det var 3 mulige feil, P2299-bremsepedal, P0487 egr og P1536 hådbrekkontakt? Var innom en Citr forhandler og fikk vite at det sannsynligvis er bremselysbryteren, de har visstnok solgt mange slike. jeg kjøpe den til den nette sum av ca 500,- og har nå montert den, hjalp det? nei. Får ikke byttet den heller, siden man ikke får byttet elektriske deler. Gennjalt ikke sant? noen som har noen ideer her?
  2. Er vel litt sent ute her men jeg byttet denne motstanden på en C3 i høst, da viften ikke virket. Eieren kjøpte den på ebay, sitter under hanskerommet ved torpedoveggen.
  3. Du har byttet varselblinkbryteren men ikke blinklysbryter? Høres veldig ut som def blinklysbryter!
  4. Poden dro avgårde på hyttetur i dag, jeg var og fyllte opp tanken i går og da fusket den ikke på vei til bensinstasjonen men fusket litt på vei tilbake. Bilen har fusket litt på vei opp til hafjell. Jeg får sjekke motoren når han kommer hjem. Det kan jo hende at en langtur vil hjelpe siden bilen har stått en stund og tidligere vært kjørt av en eldre dame. Jeg byttet olje og filtre etter at jeg byttet clutch, byttet også bensinfilter, det så ut som det ikke var byttet på en stund.
  5. Lurer på det samme her!! Det er motorvarmer montert men vil gjerne få inn en kupevarmer også, finnes det et hull hvor man tar vekk f.eks en gummiplugg eller noe sånt for å tre igjennom kabelen? (Golf 4 1,6) Har montert dette på flere andre biler uten for mye plunder.
  6. Takk for tips, skal sjekke dette. Nei har ikke tatt noen diagnose og det lyser ingen motorlamper av noe slag. Etter hva jeg kunne se da jeg holdt på med clutch så det ut som det var litt plundrete å skifte tennplugger, tenkte det kanskje kunne vært greit å bytte de også. Skal ringe Auto E18 VW verksted i morgen og høre om de har byttet plugger, bilen har vært servet der.
  7. Har akkurat byttet clutch på golf 4, var ganske enkelt. Støttet opp motoren under og brukte garasjejekk til å senke ned girkassa. Mest jobb er det med å fjerne drivakslinger.
  8. Dette temaet har nok vært skrevet om her før, men prøver jeg også, har kjøpt en 98mod Golf 4 1,6 til min sønn. Fikk den billig pga måtte bytte clutch og på første prøvetur etter clutchbyttet fusker/lugger motoren ved gasspådrag. Har søkt etter tips på nettet og bl.a prøvd å dra ut pluggen til Lmm, men da gikk det nesten ikke an å kjøre. Den går helt fint på tomgang, og den kan kjøres greit hvis man gir gass forsiktig, men når vi gir mer gass så fusker og rykker den ganske mye. Kan det være så enkelt som tennplugger/kabler?
  9. Stemmer! Disco 1! Håpløs å montere radio i. Gjelder broderns bil. Han har kjøpt en Pioneer radio uten cd, men den har normal dybde. Sa han burde se om han kunne få byttet den i en kortere en. Vet dere om en spesifik modell som er kort, med usb/ipod tilkobling?
  10. Hei alle bilstereoexperter! Skal montere en ny bilstereo i en Land Rover Discovery 1. Problemet er at i denne bilen ar det veldig liten plass i dybden. Veldig liten plass. kabelpluggen er også veldig feil størrelse. Lurer derfor på om noen vet om en bilstereo, f.eks uten cd spiller, som er mye kortere i dybden?
  11. Det kryr av Xantiaer hos høggere rundt omkring. Er vel enkelt å få tak i der! Grei jobb å bytte.
  12. Funderud antirust i østfold skal være veldig bra, http://www.funderud.no Oljebehandling, bedre for eldre biler!
  13. En Rover V8 motor fra en Land Rover Discovery 1990 mod selges. Km stand ca 200tkm. Selges høystbydende. Den gikk helt fint da den ble tatt ut. Den er komnplett med startmotor, forgassere, fordeler og servopumpe men ikke med dynamo!
  14. Byttet aut.kasse på en Xantia 2.0 før sommeren. Er vel mye av den samme jobben tenker jeg. Kan ikke huske at jeg trengte å ta ut hydr.beholderen. Men det trenger ikke være så vanskelig. Kan være lurt også for da kan man skifte hydraulikolje i samme slengen. Girkassefestet på innerskjermen på høyre side var ganske knotete å få til.
  15. Har vel ikke kjempepeil men har skrudd litt på min. Min også hadde høy Co da jeg var på eu-kontroll sist. Prøvde å skru den ned men det funket ikke, prøvde så en annen luftmengdemåler, men det hjelp heller ikke. Kan jo være feil et annet sted. Du sier det kommer grå røyk ut bak, kan det være dårlig toppakning?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår