Gå til innhold

Justere hovedlysene A6 1999

Ranger emnet


Lovemusikk

Anbefalte innlegg

Hei

 

Oppdaget etter at jeg herjet under bilen med å ta av og på plastbeskyttelsen under motor og skifte olje på bilen + slettet feilkoder på bilen,

- at lysa mine lyser opp i lufta.

 

Hva er jeg komt borti nå da? Føler? og evnt hvor sitter den ?

 

Hvordan stiller en dei perfekt, forklart enkelt?

 

 

På forhånd tusen takk.

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Om du har xenon lys

Du har vel en sensor på en av bære armene foran

 

Se etter noe lignende dette:
niveausensor-hinten-1-159462124635489539

 

Enkel måte å justere lysa perfekt er å levere bilen til et verksted som har utstyr til å sjekke høyden på lysa 1-winking.gif Og nei, du blir ikke fattig av å gjøre det. Koster lite. Har selv fått det gratis, men så har jeg vært trofast kunde der smile.gif

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe flott bilde. Da vet jeg hvor den er.

Ja er to skruer men må ta det via dataen og så stille etterpå?

Gratis?  Hvor?  Bor en halvtime nordom Bergen, Knarvik ca..

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips til å stille lysene.

Om du har en nabo eller en kompis med samme bil lykter.

Så kan dere parkere noen meter fra en vegg, bruk den bilen med riktig lys merk av på vegen med tusjpenner eller noe,

Merk et punkt der bilen sto.

Så parkere du der bilen sto. Stiller lysene etter merket som er laget på veggen.1-winking.gif

 

Eller trur jeg NAF har brukt å gjøre dette.

Du kan ringe litt rundt og høre med forskjellig plasser.

Uansett så koster det ikke mange kr om det er kun justering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 

 

Ja gå til et verksted er tingen.

 

Lett for at alt kresjer..

Skulle stille da det ikke var nok mørkt så skrudde så mye at reflektor poppet utav begge festa/justeringene.

Herjet med dette i regnvær og klarte og knekke begge festa som er oppe på Xenon mot reflektor.

 

Tok ut lykta i går. 3 Skruer, to oppå og en i hjørnet oppi det hullet det var snakk om. Måtte ta ut den skruen i hjørnet ellers sperre den når du skal ha ut lykta.

Løste og de 3 skruene oppå skjermen. Tok ikke av fronten eller løste den.

 

Kom ikke til å trykke på plass reflektor så difor av med lykt.

Kom ikke til alike vel. Så tok av glasset eller plastglasset som det faktisk er. Dette er limt så er vanskelig.

Limte exenon med lynlim. Trykte på plass reflektoren i poppene til justeringene.

Limte glasset med tec 7.

 

Gikk seg til :-)  Og lys på bilen igjen.

AUDI A 6 (4B), 97-04, 2.4i Quattro Avant 165 hk 12.97-01.05, AGA/APS/AML/ALF/ARJ    

Modell:AUDI A6 4B   Motor:APS   År:1999   Måned:0   Reg. dato:19990609   KW:121   HK:165   Chassinr:WAUZZZ4BZXN125771   Drivstoff:Bensin       Gearkasse:Unknown   Dekk:195/65 R 15   Hjuldrift:4WD   Farve:GRÅ     Karosseri:Kombi 
Eneste biler som har vert bra i mitt eie har vert Renault, ellers bare hatt tyskere og ikke vert bra noen av de. Er ikke driftssikkert rett å slett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår